سایز متن   /

کوردپاریز/ ظهور داعش سبب بازتعریف از مفهوم “ترور” و “تروریسم” در دنیا گشت. داعش برای اولین بار در ابعاد نه یک سازمان چریکی بلکه یک دولت ظاهر گردید. داعش که با در دست داشتن هزاران عضو متبحر اقدام به تبلیغات و ایجاد پروپاگاندای وسیعی از جمله تهیه و تدوین مجلات مختلف به چندین زبان، تدوین ویدئوهای چندزبانه، ترانه‌سرایی، طراحی پوسترها و … می‌نمود.

پ.‌ک.‌ک/ ی‌.پ.‌گ که بی‌شک ورژن لائیک و تنی داعش می‌باشد با الگوبرداری از شیوه‌های تبلیغات و پروپاگاندای داعش، اکنون با مظلوم‌نمایی سعی در برانگیختن احساسات توده‌ی عوام و ناآگاه و یا تحریک احساسات ضدترک گروه‌های افراطی فارسی‌زبان، ارمنی و کرد را مد نظر قرار داده است.

پس از عملیات ضدتروریستی باریش پیناری (چشمه‌ی صلح) ارتش ترکیه که با هدف آزادسازی مناطق اشغال‌شده توسط پ‌.ک‌.ک/ ی.‌پ‌.گ آغاز شده شاهد پروپاگاندای وسیعی از سوی سایت‌های پ‌.ک.‌ک/ ی‌.پ‌.گ و یا ارگان‌های زیرمجموعه و اقماری آن می‌باشیم. به طوریکه اکثر تصاویر و ویدئو‌های سایت‌ها و منابع یادشده با میکس صدا و دستکاری در تصاویر به خورد گرو‌های مشخص که در بالا ذکر شده داده می‌شود. در زیر تعدادی از تصاویر جعلی که از سوی منابع پ‌.ک‌.ک/ ی.‌پ‌.گ در رابطه عملیات چشمه‌ی صلح منتشر شده است را آورده‌ایم. زمان و محل دقیق تصاویر اصلی در زیر هر کدام از تصاویر قرار دارد.

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که پ.‌ک.‌ک/ ی.‌پ‌.گ به مدد حمایت تسلیحاتی و لجستیک آمریکا و دول اروپایی موفق به اشغال بیش از ۳۰% مناطق سوریه گردیده است در حالیکه مجموع جمعیت کرد موجود در سوریه در خوشبینانه‌ترین حالت مابین ۵ تا ۱۰% جمعیت کل می‌باشد و به واقع گروه‌های مسلح کرد اشغال‌گران واقعی‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی