سایز متن   /

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به لندن سفر کرده است در سخنرانی خود در اجتماع ترک ها و مسلمانان لندن، طی اظهاراتی عنوان کرد: تا پاکسازی کامل تروریست ها از سوریه خارج نخواهیم شد.

به گزارش کوردپاریز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به لندن سفر کرده است در سخنرانی خود در اجتماع ترک ها و مسلمانان لندن، طی اظهاراتی عنوان کرد: «امروز نسبت به ۱۷ سال پیش یک ترکیه بسیار قدرتمندتری وجود دارد. دیگر ترکیه ای وجود ندارد که به راحتی با آن بازی کرد، بلکه ترکیه ای پدید آمده است که خود بازی طراحی کرده و بازی ها را بر هم می زند. از اینجا به وسیله شما به تمام مظلومین آسیایی، آفریقایی، ترکستانی، کشمیری، آراکانی (میانمار)، یمنی، لیبیایی و سوری که قلبشان همسو با ما می تپد سلام دارم. همچنین به برادران فلسطینی خود که به قیمت جانشان از اولین قبله مسلمانان محافظت می کنند سلامی پر از محبت و عشق دارم».

به نوشته روزنامه هابرترک، اردوغان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «امروزه ترکیه ای وجود دارد که بدون کسب اجازه از کسی برای تأمین امنیت ملی خود می تواند عملیات انجام داده و در عرصه سیاست خارجی مستقل رفتار کند. هر کس ما را نصیحت می کند که در سوریه چه کار داریم؟ و یا این که چه زمانی از سوریه خارج خواهیم شد؟ ما تنها یک جواب به آنان می دهیم و آن این که ما در سوریه مرز داریم. اگر قرار باشد از ۱۰ هزار کیلومتر دورتر به آنجا بیایند ما در آنجا ۹۱۱ کیلومتر مرز مشترک داریم. تمام تروریست ها YPG/PKK، داعش و … با خمپاره های خود به مرزهایمان حمله می کنند. در برابر تمامی این ها نمی توانیم دست بسته منتظر بمانیم. تا پاکسازی کامل تروریست ها از سوریه خارج نخواهیم شد. آشکارا و صمیمی اعلام می کنم، ما در سرزمین های سوریه هیچ چشمی نداریم ولی کسانی که چنین نگاهی به سوریه دارند لطفاً آنجا را ترک کنند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی