سایز متن   /

وزارت دفاع ملی ترکیه تاکید کرد که عملیات چشمه صلح در شمال شرق سوریه با حساسیت لازم اجرا شده و غیرنظامیان و بناهای دینی هیچ آسیبی ندیده‌اند.

به گزارش کوردپاریز، وزارت دفاع ملی ترکیه طی بیانیه‌ای در سایت رسمی این نهاد اعلام کرد که عملیات چشمه صلح با حساسیت‌های لازم اجرا شده و غیرنظامیان، محیط زیست و بناهای تاریخی، فرهنگی و دینی هیچ آسیبی ندیده اند.

این وزارت‌خانه درباره عملیات چشمه صلح ارتش کشور در شمال شرق سوریه همچنین تاکید کرد:

عملیات چشمه صلح مطابق با قوانین بین‌المللی و بر اساس حق ذاتی دفاع مشروع مقرر در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد اجرا شد. همچنین در جریان این عملیات حساسیت لازم برای آسیب ندیدن غیرنظامیان، محیط زیست و بناهای تاریخی، فرهنگی و دینی به خرج داده شد.

«نیروهای مسلح ترکیه در عملیات چشمه صلح نیز مانند عملیات‌ قبلی، با تجهیزات و روش‌های نظامی پیشرفته صرفا تروریست‌ها، پناهگاه‌ها، انبارهای مهمات و خودروهای متعلق به آنها را شناسایی کرده و هدف قرار دادند. فعالیت‌های سربازان کشور برای خنثی‌سازی مین‌ها، ایجاد منطقه امن و بازگرداندن زندگی به روال عادی خود ادامه دارد.

حملات تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ به غیرنظامیان ادامه دارد و مردم سوریه به طور وحشیانه به قتل می‌رسند. در حالی که فعالیت‌های ایجاد منطقه امن برای بازگشت امن و داوطلبانه سوری‌ها به کشورشان ادامه دارد، نیروهای مسلح ترکیه به اقدامات این تروریست‌های برای نفوذ و حمله به مناطق مرزی کشور پاسخ لازم در چارچوب حق دفاع مشروع را می‌دهند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی