سایز متن   /

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، طی نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه، اعلام کرد که اربیل مخالف حضور پ.ک.ک در شنگال و دیگر مناطق عراق و اقلیم کردستان بوده و با ترکیه علیه تروریست ها هماهنگ است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری هاولاتی، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان که در راس هیئتی از دولت اقلیم، به ترکیه سفر کرد، پس از دیدار و گفتگو با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه این کشور، طی کنفرانس خبری مشترک با وی گفت که کنترل شنگال در اختیار دولت و نیروهای اقلیم نیست.

وی تاکید کرد که اقلیم کردستان با حضور پ.ک.ک، در شنگال و دیگر مناطق عراق و اقلیم، مخالف است.

همچنین گفت که با چاوش اوغلو در مورد گسترش روابط و مناسبات اقلیم و ترکیه به ویژه روابط اقتصادی گفتگو کرده و توضیحات لازم در مورد گفتگوهای انجام شده میان اربیل و بغداد را به وی داده است.

همچنین با اشاره به اینکه اقلیم می تواند دروازه تجاری مهمی برای ترکیه و روابط اقتصادی دو جانبه باشد، گفت که درک می کنند امنیت برای همه طرف ها مهم است و :” ما علیه تروریست ها با یکدیگر هماهنگ هستیم.”

وی در مورد وضعیت سوریه،  تاکید کرد که اقلیم از اینکه ترکیه با همکاری سازمان UN.CHCR آوارگان سوری را به این کشور بازمی گرداند خوشحال است، اما موافق اجبار به آوارگان برای بازگشت به سوریه نیست.

چاوش اوغلو نیز در این نشست خبری مشترک، با اشاره به اینکه قصد دارند سطح روابط تجاری با اقلیم را به ۲۰ میلیارد دلار برسانند؛ گفت که توضیحات لازم را در مورد عملیات چشمه صلح به بارزانی داده و اعلام کرده که ترکیه علیه کردها نیست، بلکه اقدامات این کشور، علیه پ.ک.ک و YPG است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی