سایز متن   /

نخست وزیر اقلیم کردستان به منظور گفتگو با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکیه به این کشور سفر کرد.

به گزارش کوردپاریز، امروز پنج شنبه ۷ آذر / ۲۸ نوامبر مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در راس هیئتی عالیرتبه وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد.

سایت خبری خندان گزارش داد که بارزانی قرار است ابتدا با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و در نشست خبری مشترک با وی به سوالات خبرنگاران پاسخ گوید و پس از آن با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو می کند.

پیشتر روداو گزارش داده بود که تحکیم روابط و مناسبات میان اقلیم کردستان و ترکیه، از اهداف این سفر و محور گفتگوهای بارزانی با اردوغان عنوان شده است.

سایت خبری – تحلیلی شارپرس نیز گزراش داد که هیچ یک وزرای اتحادیه میهنی و  جنبش تغییر در این سفر همراه بارزانی نیستند، اما صفین دزه یی مسئول نهاد روابط خارجی اقلیم و ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم که از اعضای حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند، به عنوان اعضای هیئت همراه مسرور بارزانی به ترکیه سفر کرده اند.

 پس از آغاز به کار بارزانی به عنوان نخست وزیر اقلیم کردستان، کشور ترکیه به صورت رسمی از سوی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

پس از آغاز حمله ترکیه به مناطق کردنشین ترکیه نیز اخباری در مود سفر بارزانی به این کشور منتشر شد که واکنش منفی مردم و شخصیت های اقلیم را به دنبال داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی