سایز متن   /

مخالفان و معترضان به سیاست‌های پ.ک.ک، در مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) تحصن کرده‌اند.

به گزارش کوردپاریز، در ادامه تحصن مادران در برابر دفتر HDP (شاخه سیاسی پ.ک.ک) مادران کودکان ربوده شده توسط پ.ک.ک در دیاربکر، تجمع کرده‌اند و خواستار بازگشت فرزندان خود هستند.. اخیرا تعداد این معترضین افزایش یافته است و افراد بیشتری نیز به جمع خانواده‌های قربانیان پ.ک.ک/پژاک پیوسته‌اند. گفتنی است شبکه‌های اجتماعی به خصوص توئیتر و فیسبوک همچنان اصلی‌ترین رسانه‌هایی هستند که این تحصن و تجمع صلح آمیز را پوشش می‌دهند.

ادامه تحصن مادران افراد ربوده شده توسط پ.ک.ک و پژاک، سرکردگان این گروه خشونت طلب را به خشم آورده است، چرا که این تجمعات، بهترین سند مبنی بر کودک‌ربایی توسط این فرقه است و این موضوع باعث می‌شود پ.ک.ک و شاخه‌های آن بیش از پیش در افکار عمومی ‌رسوا گردند.

طبق قوانین بین‌المللی استفاده از افراد زیر ۱۸ در جنگ ممنوع است و این افرد کودک سرباز محسوب می‌شوند. گروه‌ها یا دولت‌های نقض کننده نیز مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

گروه خشونت طلب پ.ک.ک چند دهه است که کودکان را فریب می‌دهد، می‌رباید و به عنوان جنگجو مورد استفاده قرار می‌‎دهد. هیچ دولت و سازمان و یا گروهی که حتی اگر هدفش نیز مقدس باشد، نباید از کودکان و دانش آموزان به عنوان سرباز استفاده کند. چون این خلاف پیمان حقوق کودکان است. چه برسد به پ.ک.ک که یک گروه مسلح خشونت طلب است. این پیمان حتی از دولت‌ها نیز می‌خواهد از کودکان برای اهداف نظامی استفاده نکنند. یعنی این عمل را باید بدون قید و شرط انجام دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی