سایز متن   /

مشاور اداره خودگردان سوریه با تاکید بر ادامه همکاری کردها با آمریکا، فعالیت همه گروه های کردی سوری را مشروط بر زیر مجموعه بودن اداره خودگردان دانست.

به گزارش کوردپاریز، بدران چیا، مشاور اداره خودگردان وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه، در گفتگو با شبکه کردستان۲۴ وابسته به مسرور بارزانی در مورد دیدار اردوغان و ترامپ اعلام کرد هدف اصلی این دیدار دور کردن ترکیه از روسیه است و ترکیه نیز تلاش می کند هم از روسیه هم آمریکا بهره مند شود. وی در مورد آتش بس نیز گفت: جزئیات موضوع در اختیار ترامپ قرار ندارد و آمریکا نیز می خواهد اردوغان را راضی نگه دارد.

این مشاور اداره خودگردان بر ادامه همکاری با آمریکا تاکید کرد در حالی که آمریکا هم در عفرین هم در شرق فرات دست ترکیه را باز گذاشت و آنها را رها نمود. وی افزود: تلاش می کنیم نیروهای مختلف کرد با هم متحد شوند تا موضع واحدی داشته باشند چون در وضعیت حساسی قرار داریم لذا لازم است کردها متحد شوند.  بدران چیا در مورد پیشمرگه روژ نیز حضور آنها به صورت نیرویی مستقل را رد کرد و تایید نمود کردها با هم متحد نیستند.

گفتنی است اداره خودگردان وابسته به پ.ک.ک می گوید هر نیرو یا گروهی کردی باید زیر مجموعه ما باشد تا اجازه فعالیت داشته باشد و مخالفان و منتقدان کرد را دستگیر، زندانی، شکنجه می کند و حتی به قتل می رساند. انجمن میهنی کرد متشکل از احزاب و گروههای وابسته به بارزانی و منتقد و مخالف پ.ک.ک از جمله گروههای ممنوع الفعالیت در مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در شمال سوریه است. 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی