سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، در مراسم پایان دوره تعدادی از افسران آکادمی علوم نظامی زاخو در منطقه بادینان شرکت کرد و طی سخنرانی خود بر ضرورت تشکیل یک “نیروی میهنی” برای اقلیم کردستان تاکید کرد. وی در سخنرانی خود به صورتی احساسی تلاش کرد تا افراد حاضر را تشویق و تهییج نماید و آنان را “قهرمان و محافظ همیشگی اقلیم کردستان” بداند.

این در حالی است که از سال ۱۹۹۱ تا و خروج نیروهای صدام در جغرافیای کنونی اقلیم کردستان، کنترل منطقه در دست بارزانی و طالبانی بوده و از سال ۲۰۰۳ نیز به صورت رسمی حکومت اقلیم تشکیل شده اما در طی این مدت نه تنها نیروی پیشمرگه واحد تشکیل نشده بلکه هر حزب پیشمرگه های خاص خود را دارد و در طی چندین مرحله با همدیگر درگیر شده اند و بیش از ۵ هزار نفر از همدیگر کشته اند.

گفتنی است که در آخرین مورد در لوای ۱۲ یکیتی چند روز پیش طی درگیری بین خود پیشمرگه ها دو نفر کشته و چندین نفر نیز زخمی شدند. جالب این که در آکادمی علوم نظامی زاخو نیز فقط افسران وابسته به پارتی حضور دارند! در جنگ با داعش نیز پیشمرگه فرار کرد و اگر آمریکا و ایران علیه داعش مداخله نمی کردند اربیل نیز به دست داعش می افتاد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی