سایز متن   /

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، با تاکید بر اینکه نخست وزیر عراق فرمان تیراندازی به سوی معترضین را صادر نکرده، گفت که تغییر نخست وزیر مشکلات عراق را حل نمی کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری خندان، قباد طالبانی با انتشار چند پیام در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی تویتر، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت عراق و تنش و ناآرامی های روی داده در این کشور، گفت که مردم عراق دلایل خوبی برای اعتراض به فساد، ضعف خدمات رسانی و اداره غیرصحیح کشور دارند، اما مشکلات عراق چنان عمیق جدی است که با تغییر و برکناری نخست وزیر و چند وزیر دولت حل نمی شود و اصلاحات مستلزم عزم جدی و اداره سیاسی قوی و تلاش بسیار است.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، تاکید کرد که دولت عراق می تواند به تظاهرات و اعتراض های خیابانی از طریق پرداخت مطالبات و امتیازات مالی حقوق بگیران و بازنشستگان و تامین مسکن و امکانات رفاهی، پایان دهد.

وی در پیام دیگری تاکید می کند که کشتن معترضین اقدامی غیرمنتظره بوده و به عقیده وی نخست وزیر عراق فردی صلح طلب و خواهان آرامش است و وی شخصا مطمئن است که فرمان تیراندازی به سوی معترضین را، نخست وزیر صادر نکرده و شمار افراد شبه نظامی مسلح در میان تظاهرکنندگان چنان زیاد است که قابل شمارش نیست.

قباد طالبانی  راه حل بحران کنونی عراق و پایان دادن به تظاهرات را تدوین و اجرای نقشه راهی برای اصلاحات واقعی دانست که بتواند سیستم مالیات عراق را سامان داده و هزینه های اضافی و غیرضروری را قطع کرده و اقتصاد عراق را به نحوی تغییر دهد که برای همه شهروندان این کشور باشد و از سوی دیگر با فساد مبازره کرده و خدمات رسانی به شهروندان را بهبود بخشد، اما در عین حال تردید خود را از عملی شدن چنین راهکار و اصلاحاتی نیز ابراز کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی