سایز متن   /

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به آخرین تحولات پیرامون عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه و توافقاتی که با روسیه و آمریکا امضا کرده اند عنوان کرد: آمریکا و روسیه نمی توانند با گفتن این حرف که تروریست ها را خارج کردیم ما را فریب دهند.

به گزارش کوردپاریز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به آخرین تحولات پیرامون عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه و توافقاتی که با روسیه و آمریکا امضا کرده اند عنوان کرد: «انتظار داریم مخاطبانمان به قول هایی که داده اند عمل کنند. نمی توانند با گفتن این حرف که تروریست ها را خارج کردیم ما را فریب دهند. این مناطق هنوز از تروریست ها پاکسازی نشده است. هنوز ترویست ها خارج نشده اند. نسبت به این وضعیت نظاره گر نخواهیم ماند. هر آنچه که لازم باشد انجام خواهیم داد».

به نوشته خبرگزاری هابر۷، اردوغان در ادامه اظهارات خود با انتقاد شدید از غرب عنوان کرد: «شما دو رو هم نیستید بلکه چند رو هستید. ترکیه در جهان بزرگ ترین مبارزه با گروه های تروریستی را انجام داده و بیشترین تلفات را در این راه متحمل شده است. در عین حال بزرگترین پیروزی و دستاوردها را در مبارزه با تروریسم نیز ترکیه کسب کرده است. این غرب چرا مادرانی را که در مقابل تشکیلات حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در دیاربکر جمع شده اند نمی بیند؟ ما تا نابودی آخرین تروریست به این مبارزه ادامه خواهیم داد. هیچ کس از ما انتظار توقف این اقدامات را نداشته باشد. متاسفانه به جای تقدیر از اقدامات ترکیه در مبارزه با تروریسم از آن به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می کنند. زمانی که تهدیدات تروریستی از سوریه افزایش پیدا کرد از تمام جهان درخواست کردیم تا در این منطقه با هم یک محدوده امن ایجاد کنیم. در ظاهر هر کس از این پیشنهاد استقبال کرد ولی در عمل هیچ کس اقدامی صورت نداد».

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: «در مجلس هایشان علیه ترکیه که برای ما هیچ حکمی ندارد تصمیماتی اتخاذ می کنند، تصور می کنند با این کارها ترکیه خواهد ترسید و پا پس خواهد کشید. تصور می کنید زمانی که شما YPG را گروه تروریستی نمی نویسید این ها از تروریستی بودن خارج می شوند؟ ترکیه مبارزه با تروریسم را تا نابودی آخرین تروریست در خاک سوریه و عراق ادامه خواهد داد. ما به توافقات خود با آمریکا و روسیه پایبند هستیم. ولی مخاطبان ما نیز با بیان این که تروریست ها از منطقه خارج شده اند ما را فریب ندهند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی