سایز متن   /

در حالی که مظلوم کوبانی مورد تعقیب دولت ترکیه قرار دارد، توییتر حساب کاربری وی را به طور رسمی تایید نموده است.

کوردپاریز/ در حالی که در عضویت مظلوم کوبانی در پ.ک.ک تردیدی نیست و وی سال‌ها به عنوان فرمانده این گروه ده‌ها نفر را به قتل رسانده و پ.ک.ک نیز در لیست تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد، توئیتر در اقدامی ‌عجیب و برخوردی دوگانه زمینه صفحه توییتر رسمی ‌مظلوم کوبانی را به رنگ رسمی ‌توییتر یعنی آبی تغییر داد و با این اقدام از این فرمانده خشونت طلب و تجزیه طلب حمایت نمود. این درحالی است که مظلوم کوبانی در لیست تروریستی ترکیه و اعلان قرمز پلیس بین‌الملل قرار دارد.

در همین زمینه “فخرالدین آلتون” مدیر امور ارتباطات ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد مظلوم کوبانی تروریست است و مقامات آمریکایی- گراهام لیندسی و کریس وان هولن- نیز علی رغم اطلاع از موضوع، خواهان صدور ویزا برای سفر مظلوم کوبانی به آمریکا شدند. 

شرکت‌های دنیای فناوری وابسته به آمریکا مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام  در برهه‌هایی مانند بازیگری سیاسی نقش‌آفرینی کرده‌اند و احتمالا با تصمیم‌گیری‌های حساس به سمت افزایش نقش خود در این بازی پیش خواهند رفت. سیاست الصاق تیک آبی به یک حساب کاربری تایید‌شده از جانب توئتیر و پتانسیل جدی این نشان آبی‌رنگ بر یک حساب کاربری و تاثیر رسمیت‌بخشی آن بر مخاطبان را نمی‌شود نادیده گرفت. این در حالی است که توییتر، حساب‌های کاربری ضد اسرائیلی را معلق می‌کند.

نکته جالب این است که پ.ک.ک، در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد، اما این کشور در سیاستی متناقض، از ی.پ.گ و قسد وابسته به پ.ک.ک حمایت مالی و تجهیزاتی نموده است. در حالی که این گروه‌ها نیز متهم به اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر هستند. به عنوان مثال، نهادهای تحت امر مظلوم کوبانی مانند ی.پ.گ در جنگ مناطق مرزی سوریه از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می‌کنند. طبق اعلام سازمان ملل، استفاده از کودکان یکی از شش مورد نقض حاد حقوق بشر است که شورای امنیت آن را به شدت محکوم کرده است.

همزمان با این اقدامات غیرانسانی قسد و ی.پ.گ، دولت ترکیه مدعی است پ.ک.ک و نهادهای وابسته به آن در سوریه، زندانیان داعشی را برای فشار بر ترکیه و غرب آزاد کرده است. این در حالی است که پ.ک.ک مدعی است از طریق ی.پ.گ. شاخه مسلح خود در سوریه با داعش جنگیده است. فخرالدین آلتون در صفحه توییتری خود نوشت این کشور جنگ علیه تروریسم در شمال سوریه را ادامه خواهد داد. آلتون افزود به «شکار تروریست‌ها ادامه خواهیم داد و در این راستا برای دستگیری زندانیان داعش نیز تلاش خواهیم کرد. همان زندانیانی که گروه‌های وابسته به پ.ک.ک پس از عقب نشینی آمریکا از شمال سوریه آزاد کردند. این گروه‌ها توانایی کنترل زندان را نداشته‌اند.»

 گفتنی است پ.ک.ک بارها با داعش تعامل و همکاری کرده و زندانیان آن را از جمله در رقه و دیرالزور آزاد نموده است. بی‌بی‌سی انگلیسی طی مستندی نشان داد پ.ک.ک برای خروج امن نیروهای داعش در رقه یک کریدور امن ایجاد کرده بود! این گزارش BBC سبب خشم اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک و هواداران آن شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی