- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

روسیه: پ.ک.ک نفت سوریه را قاچاقی می‌فروشد

وزیر دفاع روسیه با اشاره به قاچاق نفت سوریه توسط پ.ک.ک، همکاری آمریکا با برخی افراد مسلح کُرد را نمونه‌ای از «مافیای بین‌المللی و دولتی» توصیف کرد.

به گزارش کوردپاریز، وزیر دفاع روسیه می‌گوید آنچه آمریکا در حفظ امنیت انتقال نفت سوریه در شمال شرقی این کشور انجام می‌دهد تا نفت به صورت قاچاق فروخته شود نمونه «مافیای بین‌المللی و دولتی» است. پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستور داد نیروهای آن کشور از سوریه خارج شوند، “مارک اسپر” وزیر دفاع آمریکا دستور داد نیروهای زرهی آمریکا برای کنترل میادین نفتی مناطق تحت کنترل نیروی سوریه دموکراتیک در این کشور باقی خواهند ماند، در حالی که منابع و منافع نفتی این منطقه به دولت سوریه تعلق دارد.

وزیر دفاع روسیه اقدام آمریکا برای حضور در میادین نفتی تحت کنترل ی.پ.گ. وابسته به پ.ک.ک را غیرقانونی و مصداق غارت بین‌المللی و دولتی خواند. گفتنی است بنا بر اخبار منابع محلی، نیروهای آمریکایی و شرکت‌های خصوصی وابسته به ارتش آمریکا، امنیت قاچاق نفت را تامین می‌کنند و هر ماه از فروش نفت ۳۰ میلیون دلار کسب می‌کنند. به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد تا برخی از گروه‌های کُرد (ی.پ.گ و قسد) را به عنوان نیروی محلی برای تامین امنیت مناطق نفتی، حفظ کند.