سایز متن   /

بمباران‌های ارتش ترکیه، محکومیت پ.ک.ک در اروپا و حملات علیه پ.ی.د اوضاع دشواری را برای پ.ک.ک رقم زده است.

به گزارش کوردپاریز، دادگاه برلین آلمان حکم محکومیت «انجمن آزادی» را صادر کرد. به گزارش فرات (پایگاه اینترنتی جدایی طلبان پ.ک.ک)، این انجمن با مجوز قانونی فعالیت می‌کرد اما براساس گزارش سازمان اطلاعات آلمان (سازمان دفاع از قانون اساسی) برای این انجمن وابسته به پ.ک.ک، پرونده قضایی تشکیل شد. یکی از موارد اتهامات، ارسال روزنامه‌های وابسته به پ.ک.ک برای زندانیان وابسته به این گروه در آلمان است. این انجمن همانند دیگر انجمن‌های وابسته به پ.ک.ک به صورت پوششی عمل می‌کرد.

 به گزارش ویژه استخبارات آلمان در بهمن سال ۱۳۹۷، پ.ک.ک از این انجمن‌ها به عنوان پوششی برای توزیع مواد مخدر، برگزاری جلسات، جذب عضو به ویژه کودکان برای شاخه مسلح و اخاذی استفاده می‌کند. طبق این گزارش۴۰ صفحه ای، پ.ک.ک نه تنها تهدیدی برای آلمان برای برای اروپا نیز می‌باشد و لازم است اتحادیه اروپا با آن برخورد نماید.

اما در همان حال که اقدامات اروپا و ترکیه علیه پ.ک.ک و نهادهای اقماری آن تشدید شده است، درگیری رسانه‌ای پ.ک.ک و پارتی و سایر احزاب اقلیم کردستان شدت گرفته است. پس از همکاری بارزانی با ارتش و میت ترکیه علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان و کشته شدن چند عضو ارشد پ‌ک‌ک از جمله دیار غریب عضو شورای رهبری آن، پ.ک.ک نیز در ادامه فعالیت‌های خشونت طلبانه خود، یک دیپلمات و مامور میت را در رستورانی در اربیل به قتل رساند و این سبب شد تا فشار پارتی بر آن به ویژه در کمپ مخمور افزایش یابد.

هدف از این کنترل رفت و آمد افراد وابسته به پ.ک.ک است که در این کمپ تحت نظارت سازمان ملل با نقض قوانین کنترل را در دست گرفته‌‎اند و مردم را قربانی خود نموده‌اند. رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک نیز با استفاده از این موضوع، آن را به جنگی رسانه‌ای علیه بارزانی تبدیل کرده‌اند. رسانه‌های مذکور در حالی مدعی‌اند مردم غیرنظامی به پارتی و بارزانی ‌اعتراض می‌کنند که خود نیز نوشته‌اند افراد عکس‌های اوجالان و پرچم پ.ک.ک را در دست داشتند! درگیری‌های بارزانی و اوجالان سابقه چند ده ساله دارد و روز به روز تشدید می‌شود .لذا به نظر می‌رسد شاید همانند دهه نود جنبه درگیری مسلحانه به خود بگیرد که طی آن چند هزار نفر از طرفین کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی