سایز متن   /

نهادهای اقماری PKK در حالی از آتش‌بس انتقاد می‌کنند که نه توانایی مقابله با ارتش ترکیه را دارند و نه موفق به جلب حمایت آمریکا می‌شوند.

به گزارش کوردپاریز، پس از اعلام آتش بس ۵ روزه با وساطت آمریکا در ترکیه، فوزه یوسف از مسئولان PKK در شمال سوریه می‌گوید به این آتش‌بس اعتقاد ندارد. وی مدعی شه آتش‌‍بس بین ترکیه و آمریکاست نه بین PYD و ترکیه. این مسئول PKK در گفتگو با شبکه رووداو اعلام کرد آتش بس اقدامی ‌مثبت است، اما ترکیه آن را نقض می‌کند لذا مسئولان PKK و PYD به آن اعتقاد ندارند. وی در ادامه با هرگونه حضور ترکیه در منطقه امن مخالفت کرد و افزود گروه‌های وابسته به PKK آماده‌اند از آن منطقه عقب‌نشینی کنند، به شرطی که نیروهای ارتش سوریه در آن مستقر شوند؛ نه ترکیه.

خانم فوزه یوسف می‌گوید: «ما با حکومت مرکزی سوریه نیز گفتگو کردیم و ارتش سوریه نیز وارد منطقه شده است. این ارتش به دولت مشروع و قانونی سوریه تعلق دارد و حفظ مرز نیز وظیفه آن است نه ترکیه. اردوغان به بهانه منطقه امن برنامه‌های خطرناکی علیه سوریه دارد. لذا باید تامین امنیت مرزی به ارتش سوریه سپرده شود. ترکیه در تاریخ ثابت کرده به هیچ توافقی پایبند نیست و این بار نیز متعهد نخواهد بود».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی