سایز متن   /

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد که تصمیم آمریکا به خروج نیروهایش از سوریه موجب تقویت ترور در منطقه و کشتار ویرانی و آوارگی برای کردها شد. 

به گزارش کورد پاریز، قباد طالبانی طی برگزاری کنفرانسی تحت عنوان ” اقلیم کردستان و آمریکا، مشارکت در صلح و ثبات” در شهر اربیل، ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج نیروهای این کشور از مناطق کردنشین سوریه، گفت که این تصمیم موجب کشتار، ویرانی و آوارگی برای کردهای سوری و نیز تقویت و قدرت یافتن ترور و نیروهای ضد دمکراسی در منطقه شد.

نخست وزیر اقلیم کردستان از سرکنسول آمریکا در اربیل خواست که وضعیت کردها در منطقه و تحت ستم قرار گرفتن آنان به دلیل تصمیم ترامپ را به اطلاع رهبران این کشور برساند.

وی افزود که در پی تصمیم ترامپ مردم خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره می شوند و در سایه این تصمیم نیروهای تروریستی، امروز بسیار قوی تر از دیروز هستند.

همچنین نقش آمریکا را در پایان دادن به این جنگ و ویرانی در سوریه تاثیر گذار خوانده و گفت که باید از دخالت های خارجی در سوریه جلوگیری شود.

قباد طالبانی گفت که این تصمیم منعکس کننده نظرات مردم آمریکا، سیاستمداران و ارتش این کشور نیست  سربازان ارتش آمریکا نیز از ترک کردها به عنوان همپیمانان خود ناراضی هستند و در اروپا اعتراض به این اقدام و همدردی با کردها افزایش یافته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی