سایز متن   /

کمپین‌های تکراری احزاب وابسته به پ.ک.ک برای حمایت از زبان کردی به دلیل رویکرد دوگانه آنها با استقبال مردمی مواجه نشده است.

به گزارش کورد پاریز، حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) همانند دیگر شاخه‌های گروه خشونت طلب پ.ک.ک به سواستفاده از احساسات کردها عادت کرده است. این حزب وابسته به پ.ک.ک که بارها عملا اثبات کرده رویکردی ضد مردمی و ضد کُردی ‌دارد و در چندین مرحله آرای مردم برای مجلس و شهرداری‌ها را قربانی جاه طلبی‌های پ.ک.ک کرده، این بار  نیز مدعی دفاع از زبان کردی شده و یک کمپین را آغاز نموده است. حزب دموکراتیک خلق‌ها می‌گوید یک کمپین را برای رفع موانع موجود در مسیر توسعه زبان کردی آغاز کرده و در «نوبت‌های دموکراسی» به صورت «نمادین» درس زبان کردی تدریس خواهد کرد! گفته می‌شود حزب مناطق دموکراتیک (ب.د.پ.) وابسته به پ.ک.ک نیز از این کمپین حمایت کرده است. شرفخان جزیری سخنگوی پلاتفرم زبان کردی می‌گوید این زبان باید وارد همه مراحل زندگی شود.

اما جالب است بدانیم سران پ.ک.ک در قندیل، ۶۴ نماینده HDP از تعداد ۶۷ نفر در مجلس ترکیه، شهرداران آن، روسای مشترک HDP و خود عبدالله اوجالان کردی نمی‌دانند، کردی ننوشته و نمی‌نویسند و همان طور که خود نیز در کمپین گفته‌اند قرار است کردی به صورت «نمادین» تدریس شود نه به صورت واقعی. ضمنا مشخص نیست چرا این اقدام در این برهه کنونی آغاز شده است و HDP پیش از این نگران زبان کردی نبود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی