سایز متن   /

رئیس اقلیم کردستان با اشاره به اینکه مشکلات کنونی عراق محصول دهه ها سیاست اشتباه دولت های پیشین است، تاکید کرد که برهم زدن امنیت و ثبات در عراق، هیچ مشکلی را حل نکرده و موجب زیان برای همه عراقی ها است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه تلویزیونی روداو، “نچیروان بارزانی” رئیس اقلیم کردستان با انتشار پیامی، در مورد تظاهرات و ناآرامی های چند روز اخیر در بغداد و دیگر استان های عراق، اعلام کرد که روند این وقایع را با نگرانی دنبال می کند.

وی در ادامه آورده که تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی، حق قانونی مردم است، اما نباید این تظاهرات به خشونت و درگیری کشیده شده و با ایجاد آشوب از چارچوب قانونی خود خارج و تبدیل به تهدید علیه امنیت عمومی و عاملی برای برهم زدن نهادها و ارگان های دولتی و حاکمیتی کشور شود.

بارزانی تاکید می کند که مشکلات انباشته شده در عراق، محصول یک روز نبوده و بلکه حاصل رفتار و سیاست های اشتباه ده ها سال دولت های پیشین عراق است و هیچ دولتی نمی تواند این مشکلات را در مدت زمان کوتاهی حل و فصل کند و اجرای مطالبات و خواست های ملت نیز مستلزم همکاری و حمایت همه احزاب و جریان های سیاسی کشور است.

رئیس اقلیم کردستان همچنین اشاره کرده که دفاع و حفاظت از امنیت و ثبات عراق وظیفه و مسئولیتی همگانی است و هوشیاری و دانایی همه طرف ها را می طلبد.

بارزانی در این پیام هشدار داده که عراق در مقطعی حساس بوده و نیاز به امنیت و ثبات سیاسی دارد و آشوب و برهم زدن امنیت و خارج شدن رویدادها از کنترل، وضعیت را بدتر و دشوارتر می سازد و به حل مشکلات کمک نمی کند و چنین شرایطی موجب زیان و خسارت برای همه عراقی ها است.

وی در پایان از همه طرف ها می خواهد که با خویشتن داری و حفظ آرامش، منافع عالی کشور را در نظر گرفته و قانون را رعایت کنند.

لازم به ذکر است که بسیاری از شهرهای واقع در مرکز و جنوب عراق طی چند روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به وضعیت نابسامان خدمات عمومی، فساد مالی و اداری در نهادهای دولتی و نرخ بالای بیکاری و نبود فرصت های شغلی برای جوانان بودند و در جریان آن نیز شماری از افراد جان خود را از دست داده و صدها تن دیگر نیز زخمی شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی