سایز متن   /


مسئول سیاست خارجی انجمن میهنی کردهای سوریه با اشاره به اینکه پ.ی.د شاخه سوری پ.ک.ک اجازه فعالیت به سایر احزاب کُردی را نمی‌دهد تاکید کرد؛ پ.ی.د اهل مذاکره و مصالحه نیست.

به گزارش کورد پاریز، کامران حاجو مسئول سیاست خارجی انجمن میهنی کردهای سوریه، وابسته به بارزانی، پس از دیدار اخیر این انجمن از روسیه می‌گوید: «ارتباطات ما با روسیه ادامه دارد و نگرانی خود از عدم قبول حقوق کردها در نشست آستانه را به معاون وزیر خارجه روسیه منتقل کردیم. به روسیه اعلام کردیم چگونه روسیه در دیدار با ما از حقوق کردها بحث می‌کند اما در نشست آستانه نسبت به این مهم بی‌تفاوت بوده است».

وی گفت: «روسیه همیشه بر تمامیت ارضی سوریه تاکید می‌کند و در پیش‌نویس قانون اساسی سوریه نیز این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین، روسیه مخالف ایجاد منطقه امن است و ما نیز مخالف تجزیه سوریه هستیم و در مورد منطقه امن نیز هنوز همه چیز روشن نیست. اما اگر منظور از «کریدور صلح» مستقر کردن آوارگان سوریه برای تغییر بافت جمعیتی منطقه باشد با آن مخالف هستیم».

کامران حاجو در مورد پ.ی.د (حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی پ.ک.ک) نیز گفت «علیرغم چندین مرحله توافق و حتی مداخله فرانسه و آمریکا، این گروه وابسته به پ.ک.ک عملا ثابت کرده اهل گفتگو نیست و بر خشونت تاکید می‌کند. این گروه بسیار اقتدارگراست و سایر احزاب کردی را وارد معادلات سیاسی نکرده است».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی