سایز متن   /


کورد پاریز/ انجمن میهنی کردهای سوریه (وابسته به خاندان مسعود بارزانی) مدعی شده که مقامات وزارت خارجه آمریکا در دیدار با هیئت آنها بر ضرورت تغییر در مدیریت کنونی اداره خودگردان تحت کنترل پ.ک.ک تاکید کرده‌اند و گفته اند باید یک مدیریت جدید و با مشارکت همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کُرد ایجاد شود. همچنین، آمریکا نقش انجمن میهنی و پیشمرگه‌های روژ مخالف پ.ک.ک در «منطقه امن» را مهم توصیف کرده است. این گروه وابسته به بارزانی که با جناح وابسته به اوجالان اختلافات عمیق دارد می‌گوید منتظر است با وساطت کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه، انجمن میهنی و نیروهای پ.ک.ک بتوانند با هم مذاکره کنند.

معنای تلویحی چنین ادعایی در دو جمله خلاصه می‌شود: «گروه‌های کردی حتی همدیگر را در حد مذاکره نیز نمی‌پذیرند. آمریکا نیز مخالفت دیکتاتوری پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است». این انجمن می‌گوید: «ادعای پ.ی.د. مبنی بر کنترل بر شهر قامیشلو نیز کذب است. چون پرچم سوریه در این شهر به اهتزاز در می‌آید و نیروهای امنیتی دولت در همه جا حضور دارند». پ.ی.د همان حزب اتحاد دموکراتیک، شاخه پ.ک.ک در سوریه است که جناح نظامی آن یعنی ی.پ.گ عملا به نیروی زمینی آمریکا علیه داعش تبدیل شده بود. اگر ادعای انجمن میهنی کردهای سوریه صحت داشته باشد، می‌توان نتیجه گرفت که آمریکا در مقابل ترکیه، پ.ک.ک را رها کرده است.

حسن رمزی عضو این انجمن می‌گوید: «پ.ی.د. با رفتار دیکتاتور مابانه خود راه را بر همه گروه‌های سیاسی کرد بسته است. اکنون یک هیئت بریتانیایی نیز در قامیشلو است و همراه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا دو جناح بارزانی و اوجالان را به توافق برسانند، اما هر کدام بر مواضع خود اصرار می‌کند».

گفتنی است ۲۲ حزب صوری در «جنبش دموکراتیک» وابسته به پ.ک.ک و ۱۱ حزب صوری نیز در انجمن میهنی قرار دارند و در اصل برای منافع سرکرده‌های خود یعنی بارزانی و اوجالان درگیر هستند. مردم مهمترین قربانی این نزاع تاریخی هستند. کردهای سوریه در شهر عفرین نیز قربانی حضور پ.ک.ک و اشغالگری ارتش ترکیه شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی