سایز متن   /


حزب دموکراتیک خلق‌ها وابسته به پ.ک.ک، امکانات مالی و لجستیکی شهرداری‌ها را در اختیار پ.ک.ک قرار می‌دهد.

به گزارش کورد پاریز، در حالی که پ.ک.ک هم از لحاظ نظامی ‌در اقلیم کردستان در تنگنا قرار گرفته و در سوریه نیز با خطر نابودی بر اثر حملات احتمالی ترکیه مواجه است، در داخل ترکیه نیز حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، شاخه سیاسی پ.ک.ک، با شرایط سختی مواجه شده و شهرداری سه شهر مهم را از دست داد و دلیل آن نیز سواستفاده از امکانات شهرداری برای عملیات تروریستی پ.ک.ک عنوان شده است.

پس از برکناری شهرداران سه شهرداری شهرهای کردنشین دیاربکر، وان و ماردین در ترکیه، این حزب اقدام دولت و حزب حاکم عدالت و توسعه را «کودتای سیاسی» خواند و از طرفداران خود خواست دست به خشونت بزنند. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، در مورد برکناری این شهرداران اعلام کرد: «دلیل برکناری این شهرداران این بود که آنان تلاش می‌کردند شهرداری‌ها را به مرکزی برای فعالیت تروریست‌های پ.ک.ک تبدیل نمایند».

وی در ادامه افزود: «شهرداران به رای مردم توهین کردند و به جای خدمت رسانی به مردم، تلاش می‌کردند یکبار دیگر شهرداری‌ها را به مرکز فعالیت‌های تروریستی پ.ک.ک تبدیل نمایند. لذا قانون نیز به این اقدامات حامیان تروریسم پاسخ داد. آنها از اقدامات دموکراتیک یعنی انتخابات سواستفاده کردند و دموکراسی را لکه‌دار نمودند».

گفتنی است پ.ک.ک و HDP تلاش می‌کنند تا با برگزاری تظاهرات که تاکنون با خشونت همراه بوده، ضمن بی‌گناه جلوه دادن خود، از نیروهای سیاسی دیگر نیز کمک بگیرند تا خود را مشروع جلوه دهند. اما حتی حزب جمهوریخواه خلق نیز اعلام کرد قصد ندارد به تظاهرات HDP بپیوندد. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان می‌گویند ترکیب رهبری پ.ک.ک کمالیست است و HDP در انتخابات دوره دوم شهرداری استانبول نیز از اکرم امام اوغلو، کمالیست و از حزب جمهوریخواه خلق، حمایت می‌کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی