سایز متن   /


کودار در حالی مدعی حمایت از حقوق محیط زیست شده که تخریب طبیعت و مین گذاری مناطق کردنشین مرزی ایران در کارنامه آن و پژاک ثبت شده است

به گزارش کورد پاریز، کودار که چتری پوشش برای گروه خشونت طلب پژاک (شاخه ایرانی پ.ک.ک) است در اقدامی‌ عجیب سالگرد کشته شدن چند فعال محیط زیست حین اطفای حریق در استان کردستان ایران را یادآوری کرد و در حرکتی نمایشی و با ایفای نقش دایه مهربانتر از مادر به خانواده آنها و کردهای ایران تسلیت گفت! کودار ضمن ایجاد ارتباط خیالی بین تخریب محیط زیست و نظام سرمایه‌داری، آتش گرفتن جنگل را به دولت ایران نسبت داد.

لازم به توضیح است پژاک و کودار به عنوان بخش‌هایی از پ.ک.ک بسیاری از معبرهای مرزی در کوهستان‌ها را مین گذاری کرده‌اند که تاکنون افراد و حیوانات بر اثر برخورد با این مین‌ها کشته شده‌اند. همچنین اعضای پژاک بارها در حین فرار به کوهستان قندیل در عراق، بارها عمدا جنگل‌ها را آتش زده‌اند تا بتواند با استفاده از دود آن راهی برای فرار پیدا کنند. بیانیه کودار به آلوده کردن محیط زیست توسط این گروه اشاره نکرده است. طی ماه‌های اخیر نیز اعضای پ.ک.ک چندین بار جنگل‌های ترکیه را به آتش کشیدند. اخاذی از مردم روستایی و دامدار، نابودی ییلاق‌ها و از بین بردن زمینه اکوتوریسم با ایجاد ناامنی، از دیگر جنایت‌های پژاک است که کودار به آنها اشاره نکرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی