سایز متن   /

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به ترابزون سفر کرده است در اظهاراتی عنوان کرد: HDP تا زمانی که خود را از PKK جدا نکند به معنای واقعی حزب سیاسی نخواهد بود.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه دیوار، “رجب طیب اردوغان”، رئیس جمهور ترکیه که به ترابزون سفر کرده است در سخنرانی خود در این شهر با اشاره به آغاز عملیات چنگال – ۳ در شمال عراق عنوان کرد: در طول دو روز اخیر ۲۲ نیروی PKK کشته شده است. در این خصوص ما قسم خورده ایم و ثابت قدم هستیم. گفته بودیم که گلویشان را خواهیم گرفت، گرفته ایم و به گرفتن نیز ادامه خواهیم داد. نیروهای امنیتی ما بدون در نظر گرفتن کوه و تپه این مبارزه را ادامه می دهد. تا آخر نیز ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: به کسانی که در مجلس نمی توانند به PKK گروه تروریستی بگویند در صندوق های رای باید جواب لازم را بدهیم. ما با یک حکم شهرداران دیاربکر، وان و ماردین را از سمت های خود برکنار کردیم، زیرا مالیاتی که مردمان ما با عرق پیشانی پرداخت می کنند را به قندیل و گروه های تروریستی می فرستند. ما به هیچ عنوان به این موضوع اجازه نخواهیم داد. جناب کمال {قلیچدار اوغلو} می تواند با اعضای این گروه تروریستی در استانبول و آنکارا هم قدم شود ولی ما با این نمایندگان گروه های تروریستی کوچکترین تماسی نخواهیم داشت.

اردوغان با اشاره به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) خاطرنشان کرد: HDP تا زمانی که خود را از تروریست ها رها نکرده است یک پایه ای خواهد بود که هیچ زمان به معنی واقعی به عنوان حزب سیاسی تبدیل نخواهد شد. آیا کسی تا کنون از HDP شنیده است که PKK گروه تروریستی است؟ ترکیه با گروه های تروریستی مبارزه می کند و در مقابل حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) از رهبر حزب تا اعضای حزب از دهان همین گروه های تروریستی سخن می گوید. زمانی که ترکیه علیه شاخه PKK در سوریه اقدام می کند این کادر به حمایت از PYD می پردازد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی