سایز متن   /

چهار حزب ایزدی شنگال با هدف اداره شنگال و تشکیل نیروی نظامی مشترک و نیز شرکت در انتخابات شوراهای استانی عراق، یک ائتلاف مشترک را تشکیل دادند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از سایت خبری کرکوک ناو، چهار حزب ایزدی به نام های حزب آزادی و دمکراسی ایزدی به رهبری عمر صالح ابراهیم، حزب اصلاح و پیشرفت ایزدی به رهبری حجی کندور سمو، حزب دمکرات ایزدی به رهبری حیدر ششو ، حزب پیشرفت ایزدی به رهبری سعید بتوش، پس از گفتگوهای فراوان اقدام به تشکیل یک ائتلاف مشترک در شنگال تحت عنوان ” همپیمانی ایزدی” کرده و توافقنامه ای را در این خصوص به امضا رساندند.

حیدر ششو رهبر حزب دمکرات ایزدی در این مورد به کرکوک ناو گفت که گفتگوهای تشکیل این هم پیمانی از ماه های پیش ادامه داشته و اولویت این همپیمانی تشکیل اداره ای مشترک برای شنگال و منطقه قحتانیه است.

همچنین گفت که این همپیمانی در دومین اقدام خود، نیروی نظامی مشترکی را که ۵۰ درصد آن از نیروهای نظامی فعلی مستقر در شنگال هستند، برای تأمین امنیت شنگال تشکیل داده و تحت یک ائتلاف واحد نیز در انتخابات آتی شوراهای استانی عراق در این منطقه شرکت می کند.

در حال حاضر شنگال دارای دو تشکل اداری مختلف است، یکی تشکلی که پس از انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی و توسط دولت عراق در منطقه ایجاد شد و در حال حاضر در خارج از شنگال بوده و دیگری تشکلی که پس از آزادسازی شنگال از اشغال داعش توسط نیروهای حاضر در منطقه تشکیل شده و اکنون در مرکز شنگال حضور دارد.

حیدر ششو با تأکید بر اینکه وضعیت امنیتی شنگال نامناسب است، گفت که این احزاب ایزدی با هدف اعمال فشار بر دولت عراق و اقلیم کردستان برای حل مشکلات شنگال اقدام به تشکیل این ائتلاف کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی