- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

فرانسه؛ مهمترین حامی اروپایی گروه خشونت طلب پ.ک.ک


رپرتاژ تبلیغاتی از طریق فیلم سینمایی برای یگان زنان پ.ک.ک (ی.پ.ژ) در فرانسه در حالی صورت گرفته است که اروپا، پ.ک.ک را یک گروه تروریستی می‌داند.

به گزارش کورد پاریز، «موتلو چیور اوغلو»، نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ.) وابسته به پ.ک.ک که اکنون در اروپا به سر می‌برد در صفحه توئیتری خود برای فیلم «ارتش خواهران» تبلیغ می‌کند. این فیلم با اغراق و بزرگ‌نمایی به جنگ اعضای زن پ.ک.ک/ی.پ.ژ. در سوریه علیه داعش می‌پردازد و آنها را «قهرمان» معرفی می‌کند. در حالی که همه می‌دانند اگر حمایت هوایی ائتلاف غربی ضدداعش به رهبری آمریکا نبود نیروهای وابسته به پ.ک.ک نمی‌توانستند هیچ اقدامی ‌کنند و حتی کوبانی نیز در آستانه سقوط کامل قرار گرفت.

فرانسه نیز به خوبی از ماهیت گروه‌هایی مانند پ.ک.ک آگاه است، اما به دلیل منافع خود در تضعیف سوریه، ترکیه و حتی ایران از پ.ک.ک و شاخه‌های مختلف آن حمایت می‌کند تا در غیاب آمریکا در سوریه و خاورمیانه، نفوذ خود را افزایش دهد. فرانسه با حمایت از مخالفان سوریه در سال ۲۰۱۱ و در دوره فرانسوا اولاند عملا پایگاه سنتی خود در سوریه را از دست داد و اکنون پشیمان است. فرانسه در حالی این فیلم را ساخته است که همه گزارش‌ها موید این است ی.پ.گ./ی.پ/ژ بخشی از پ.ک.ک است و پ.ک.ک نیز در لیست گروه‌های تروریستی از جمله خود فرانسه قرار دارد.