سایز متن   /


سران پ.ک.ک در حالی دخالت اقلیم در شنگال را غیرقانونی می‌دانند که خود عملا شنگال و نقاط کوهستانی اقلیم و عراق را اشغال کرده‌اند.

به گزارش کورد پاریز، بسه هوزات، رئیس مشترک ک.ج.ک. یا شورای اجرایی پ.ک.ک، در اقدامی ضد کُردی اعلام کرد شنگال بخشی از عراق است و اقلیم کردستان نباید در آن دخالت نماید. وی به همکاری با نیروهای مخالف اقلیم در این منطقه افتخار نمود و افزود: «شنگال بخشی از عراق است و مردم ایزدی نیز خواهان تعیین تکلیف خود توسط بغداد هستند تا عراقی قوی داشته باشند و قانون اساسی عراق در این زمینه روشن است».

رئیس مشترک پ.ک.ک در حالی این اظهارات را بر زبان می‌آورد که سیاست رسمی ‌اقلیم کردستان شنگال را از جمله مناطق مورد مناقشه می‌نامد. این اظهارات پ.ک.ک سبب می‌شود تا مواضع اقلیم در برابر بغداد بیشتر تضعیف شود. به نظر می‌رسد جنگ و اختلاف پ.ک.ک و بارزانی وارد مراحل جدیدی می‌شود و مناطق بیشتری را شامل خواهد شد. حتی پ.ک.ک آماده است در شنگال با ارتش عراق علیه بارزانی وارد درگیری مسلحانه نیز شود.

اما در مناطق دیگر نیز شرایط به سمت تمام‌عیار نظامی پیش می‌رود. یک کانال تلگرامی ‌وابسته به پ.ک.ک به نقل از سایت خبری ملت‌پرس می‌گوید نیروهای پیشمرگه بارزانی از منطقه سد موصل به نهله در مرز منطقه بارزان و برادوست منتقل می‌شوند تا در عملیاتی مشترک با ارتش ترکیه پ.ک.ک را هدف قرار دهند. این سایت وابسته به اتحادیه میهنی کردستان در ادامه می‌گوید: «برنامه مشترک بارزانی و ارتش ترکیه برای نابود کردن پ.ک.ک در قندیل جدی است و در آینده نزدیک این عملیات آغاز می‌شود». به نظر می‌رسد همانند دهه نود میلادی شاهد درگیری‌های مسلحانه پ.ک.ک و بارزانی خواهیم بود که در چند مرحله نیز به صورت مشترک با ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک بود. در آن درگیری‌ها بیش از ۵ هزار کرد از طرفین کشته شدند.

در تحولی دیگر و مرتبط با جنگ رسانه‌ای، خبرگزاری فرات وابسته به پ.ک.ک که تا زمان دستگیری عوامل حمله به یک رستوران در اربیل سکوت کرده بود اکنون و پس از دستگیری عوامل آن که از خویشاوندان نمایندگان ه.د.پ (حزب دموکراتیک خلق‌ها شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه) هستنند می‌گوید نیروهای امنیتی وابسته به مسعود بارزانی و سازمان اطلاعات ترکیه به صورت مشترک افراد دستگیر شده را شکنجه می‌کنند. این خبرگزاری می‌گوید مظلوم داغ و محمد بشیکسیز از کردهای ترکیه و متهم به قتل دیپلمات ترکیه، شکنجه شده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی