سایز متن   /

برخی افراد در ترکیه، پس از کشته شدن دیپلمات‌های ترکیه در اربیل، گردشگران کُرد عراقی را در ترکیه مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

به گزارش کورد پاریز، پس از حمله اخیر به رستورانی در نزدیکی کنسولگری ترکیه در اربیل که طی آن دو کُرد و معاون کنسول ترکیه در اربیل نیز کشته شدند، بسیاری از کارشناسان، گروه مسلح پ.ک.ک را متهم ردیف اول این عملیات تروریستی عنوان کردند. ماجرای قتل “دیار غریب” و انتقام پ.ک.ک از ترکیه نیز انگیزه این گروه ذکر شده است. همچنین پ.ک.ک پیشتر بارها اقلیم و پارتی را به کشاندن جنگ به داخل شهرها تهدید کرده بود. اما علاوه بر امنیت و ثبات اقلیم، گردشگران کُرد عراقی در ترکیه نیز قربانی خشونت و تروریسم پ.ک.ک شده‌اند. در شهر طرابزون ترکیه به گردشگران کُرد عراقی حمله شده است. در فایل ویدئویی که خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند عده‌ای ناشناس در خیابان به ۹ گردشگر کُرد عراقی حمله می‌کنند و سرانجام با مداخله پلیس ماجرا خاتمه پیدا کرده است. استانداری طرابزون نیز طی بیانیه‌ای این حمله را تایید کرده است.

پ.ک.ک تاکنون در طی چهار دهه جز خشونت و بدبختی برای کردها هیچ ارمغانی نداشته و امروز حتی غیرنظامیان کُرد در سفر نیز از عواقب اقدامات خشونت بار آن در امان نیستند. پ.ک.ک از ضعف سیاسی و نظامی ‌و فساد گسترده در اقلیم کردستان استفاده می‌کند و از آنجا به خاک ایران و ترکیه حمله می‌کند و در هر حالت مردم کُرد و غیرنظامی ‌قربانی آن می‌شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی