سایز متن   /

دختر کُرد ایزدی برنده جایزه صلح نوبل در سفرهای دوره‌ای خود در آمریکا، بدون اشاره‌ای به حمایت‌های آمریکا از داعش از اقلیم کردستان انتقاد کرد.

به گزارش کورد پاریز، در دیدار دونالد ترامپ با قربانیان جنگ داعش در کاخ سفید، نادیا مراد دختر کُرد ایزدی برنده جایزه صلح نوبل نیز با رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار از اقلیم کردستان انتقاد کرد و گفت: «اکنون در منطقه ما داعش شکست خورده است اما هنوز هم مردم نمی‌توانند به خانه و شهر خود برگردند چون اقلیم کردستان درگیر اختلافات داخلی بر سر کنترل این منطقه است و مردم در این میان آسیب می‌بینند». وی افزود: «امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در این زمینه بر اقلیم کردستان فشار می‌آورد. امیدوارم شما هم بتوانید در این زمینه کاری برای ما انجام دهید مثلا شاید بتوانید تلفن کنید و از اقلیم کردستان بخواهید تا بر اقلیت ها فشار نیاورد».

رفتار حکومت و حتی مردم اقلیم کردستان با اقلیت دینی ایزدی بسیار نامناسب است. مسعود بارزانی بدون اعلام قبلی پیشمرگه‌ها را از شنگال بیرون کرد و شهر را به داعش تحویل داد. گفتنی است نادیا مراد در حالی از ترامپ درخواست کمک می‌کند که آمریکا خود ایجاد کننده داعش بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی