سایز متن   /

در پی حملات شدید ترکیه به مواضع پ.ک.ک و متهم کردن حزب پارتی به همکاری با ترکیه، تنش رسانه‌ای بین پ.ک.ک و پارتی شدت گرفته و احتمال بروز مخاصمه مسلحانه نیز وجود دارد.

به گزارش کورد پاریز، پ.ک.ک در راستای‌ ایجاد ناامنی در مناطق مختلف شمال عراق در منطقه «توزخورماتو» نیز دست به تحرکاتی زده و در ناحیه خورنوزان ‌این منطقه حدود دویست عضو مسلح خود را مستقر کرده که لباس شبیه مرزبانان به تن کرده‌اند. صباح محمد، از حزب دموکرات کردستان عراق و مسئول منطقه کفری، می‌گوید ‌این افراد از هفته قبل آمده‌اند و دست به غارت و راهزنی می‌زنند.

لازم به ذکر است اخیرا تنش بین پ.ک.ک و پارتی افزایش یافته و پ.ک.ک قصد دارد با‌ایجاد ناامنی بیشتر اقلیم کردستان را از ادامه همکاری با ارتش ترکیه منصرف کند. تاسیس نیروی دفاع ذاتی از جمله اقدامات پ.ک.ک است. در صورت ادامه روند کنونی، احتمال درگیری مسلحانه بین طرفین همانند دهه نود میلادی وجود دارد.

اما جنگ رسانه‌ای و اتهام زنی متقابل طرفین به یکدیگر، روز به روز شدت بیشتری می‌گیرد. در همین زمینه آسایش منطقه سیدکان وابسته به حزب دموکرات کردستان یک هوادار پ.ک.ک به نام «‌ایوب خلیل» را دستگیر کرده است. ‌این فرد اهل منطقه برادوست هنگام اعتراض به سیاست‌های بارزانی در سکوت نسبت به اقدامت ترکیه در اقلیم کردستان دستگیر شده است.

«ناودار باشور» یک هوادار پ.ک.ک می‌گوید: «بارزانی دیکتاتور است و اجازه نمی‌دهد کسی اعتراض مدنی کند و برای همین نیز تعدادی از فعالان را اخیرا دستگیر کرده که ‌ایوب خلیل یکی از آنهاست». ‌این هوادار پ.ک.ک بارزانی را خائن نامید و خواهان آزادی همه مخالفان شد.

همچنین در حالی که «صفین دزه‌ای» سخنگوی حکومت اقلیم چند روز پیش علنا اعلام کرد با رضایت حکومت اقلیم کردستان، ارتش ترکیه وارد خاک اقلیم شده است، یک خبرگزاری وابسته به پ.ک.ک می‌گوید بارزانی از منطقه دهوک به صورت شبانه حجم زیادی مهمات برای نیروهای ترکیه مستقر در اقلیم ارسال کرده است. این خبرگزاری در عین حال مدعی شده ترکیه نیروهای داعش مستقر در کوهستان قره ژداغ را با هماهنگی بارزانی آموزش داده و با هماهنگی اقلیم کردستان به مقرهای ارتش ترکیه در سره و بادینان منتقل کرده است تا برای جنگ با پ.ک.ک بکار گرفته شوند.

به همین دلیل، رسانه‌های پ.ک.ک، بارزانی را متهم به خیانت و «جاش» بودن کرده‌اند. رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک به صورت علنی از واژه «جاش» برای بارزانی استفاده می‌کنند. مرکز دموکراتیک کُرد وابسته به پ.ک.ک در استکهلم سوئد حملات ارتش ترکیه با همکاری بارزانی علیه اعضای مسلح پ.ک.ک در خاک اقلیم را محکوم کرد و بارزانی را در بنرهای خود «جاش» و «نوکر» ترکیه نامید. آنها با نشان دادن عکس دیار غریب عضو شورای رهبری پ.ک.ک که در حملات اخیر ترکیه کشته شد، ‌این قتل را به بارزانی نسبت دادند و او را جاش نامیدند. خانم گوک تچه از هواداران پ.ک.ک نیز طی سخنرانی خود حکومت اقلیم کردستان را نوکر ترکیه خواند. پ.ک.ک و پارتی همدیگر را به خیانت و دیکتاتوری متهم می‌کنند. کارشناسان می‌گویند در هیچ یک از ‌این دو گروه هیچ فردی حق مخالفت و یا انتقاد ندارد و هر گونه انتقاد یا مخالفت با واکنش تند مواجه می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی