سایز متن   /

 

نویسندە و روزنامه نگار معروف کرد در آذربایجان اعلام کرد که از سوی گروه تجزیه طلب پ.ک.ک به مرگ محکوم شدە است.

به گزارش کورد پاریز، “هژار شامیل”، نویسندە و روزنامه نگار کورد در صفحه رسمی خود در فیسبوک با انتشار پستی اعلام کردە است که “پ ک ک مرا تهدید به مرگ کردە است”.

وی در ادامه نوشته است که “من صاحب عشیرە نیستم، عضو هیچ حزبی هم نیستم، تنها میهن پرستان کردستان از من حمایت می کنند. به من می گویند که کشتن تو حلال است؟ آنهایی که دوست دارند که بعد از مرگ من روی جسدم سرود میهن پرستانه بخوانند، بگذار سکوت کنند.”

هژار شامیل نویسندە نامدار کرد در ١۶ ژوئیه ١٩۶۶ میلادی در شهر کلبجر آذربایجان متولد شدە  و تاکنون ٩ کتاب را به زبان های ترکی، کردی، روسی و آذری به چاپ رساندە است.

ترور شهروندان و حذف منتقدان کرد همواره از بدو تاسیس رویه گروه خشونت طلب پ.ک.ک و پژاک بوده و هست و در هفته های اخیر خشونت این گروه به اوج خود رسیده و چندین تن از شهروندان کرد ایرانی در روزهای اخیر به شکل فجیعی به قتل رسیدند.

“تاج الدین میرزایی” شهروند کرد ماکویی را دزدیدند، از خانواده وی طلب ۵۰۰ میلیون تومان کردند، خواسته شان برطرف نشد آنها نیز تاج الدین را به طرز فجیعی کشتند و جسد مثله اش را به خانواده اش تحویل دادند.

هفته پیش نیز “سامان دانشور” در داخل روستای محل زندگی خود، گویزه کوره از توابع شهرستان مریوان از سوی گروه تجزیه طلب پژاک جلوی خانواده به رگبار بسته شد و جانش را از دست داد.

سامان دانشور عضو سابق پژاک بود که مدتی بعد تسلیم نیروهای امنیتی ایران شده بود و به همین دلیل از سوی پژاک مورد انتقام قرار گرفته و کشته شد.

سالانه تعداد زیادی از شهروندان کردستان به دلیل مخالفت با سیاستهای گروه های کردی، محکوم به مرگ شده و جانشان را از دست می دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی