سایز متن   /

در پی حملات بی امان ارتش ترکیه، منازل، مزارع و دارایی‌های مردم در روستاها و کوهستان به دلیل حضور پ.ک.ک نابود شده است.

به گزارش کورد پاریز، ارتش ترکیه در سکوت مقامات اقلیم کردستان و به بهانه حضور عناصر گروه تجزیه طلب پ.ک.ک، بار دیگر اقدام به بمباران مناطق مختلف اقلیم کردستان نموده و خسارات زیادی به مزارع و منازل مردم وارد کرده است. آخرین بمباران در در محدوده‌ حاجی عمران و سیدکان، رخ داد که سبب وارد آمدن ضرر و زیان جدی به دام، اهالی، اراضی و طبیعت منطقه شده است.

همچنین مدتی است ارتش ترکیه با جنگنده و توپخانه مناطقی از سیدکان و منطقه‌ برادوست را گلوله باران می کند. به همین دلیل سه روستای منطقه (موسوم به خلیفان و آلکان و سیران) تخلیه شده‌اند. گفتنی است که مدت دو سال است که ارتش ترکیه به عمق ۴۰ کیلومتر وارد خاک اقلیم کردستان شده و در حال حاضر در «چیادیل، شکیو، کوهستان کتکین، گردنه‌ی سیران و گردنه‌ کورت» پایگاه زده و مستقر شده است.

مقامات اقلیم معتقدند که لازم است پ.‌ک.‌ک از روستا و مناطق مسکونی فاصله بگیرند تا بیش از این مردم غیرنظامی قربانی وضعیت نظامی میان پ.‌ک.‌ک و ترکیه و بمباران‌ها نشوند. اما پ.ک.ک مدعی است نیروهای نظامی و امنیتی اقلیم با ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک همکاری مشترک می‌کنند. رسانه‌های پ.‌ک‌.ک اعلام کرده‌اند که پارتی نیروی پیشمرگه را به سمت مناطقی که گریلا در آنجا مستقر است گسیل داشته و احتمال می‌رود بخواهد با همکاری ترکیه علیه پ‌.ک.‌ک وارد عمل شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی