سایز متن   /

 

مردم شمال سوریه به دلیل حضور عناصر پ.ک.ک در تامین مایحتاج اولیه و ضروری مانند نان ناتوان هستند.

به گزارش کورد پاریز، پ.ک.ک اصولا سیستمی مبتنی بر تبعیض و نابرابری است. اعضای عادی و رده‌پایین باید برای آزادی اوجالان اعتصاب غذا کنند و دست به خودسوزی بزنند، اما اعضای ارشد و سران آن مستقر در قندیل، صرفا با رسانه‌ها مصاحبه‌ می‌کنند. اوجالان در زندان بهترین امکانات را دارد، اما بسیاری از زنان و دختران در کوهستان، آرامش و آسایش ندارند و حتی نمی‌توانند راحت زندگی کنند.

همان طور که پ.ک.ک در قندیل و در بین اعضای خود یک سیستم نابرابر به راه انداخته و مثلا اعضای عادی بیشتر ساوار (ترکیبی از گندم خرد شده و آب با کمی‌روغن) می‌خورند و سران آن از گوشت بره تازه استفاده می‌کنند، اداره خودگردان وابسته به پ.ک.ک که با آغاز بحران سوریه به بلای جان مردم کُرد در کردستان سوریه تبدیل شده است نیز کیفیت زندگی مردم را روز به روز پایین‌تر می‌آورد. این روزها مردم از کیفیت بسیار پایین نان گله‌مند هستند و می‌گویند عناصر اداره خودگردان گندم کهنه برای پخت نان مورد استفاده قرار می‌دهند. این در حالی است که کردستان سوریه مهم ترین مرکز تولید گندم سوریه است.

گفتنی است بنا بر گزارش‌های رسیده از منابع محلی در قامیشلو دو نانوایی اصلی وجود دارند. یکی تحت کنترل حکومت مرکزی که هر کیلو نان را ۵۰ لیره می‌فروشد و دیگری تحت کنترل پ.ک.ک که هر کیلو را ۲۰۰ لیره یعنی چهار برابر گرانتر می‌فروشد. همین امر باعث ایجاد رانت و فساد و فقر گسترده در میان مردم شده است. این در حالی است که پ.ک.ک گندم را به نرخ بسیار پایین از کشاورزان خریداری می‌کند، اما نان را بسیار گران به مردم می‌فروشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی