سایز متن   /

 

کودکان مهمترین قربانیان سیاست های خشونت طلبانه پ.ک.ک و شاخه نظامی آن یعنی HPG هستند

به گزارش کورد پاریز، پ.ک.ک شاخه‌های مختلف با نام‌های متفاوتی دارد که از این نام‌های متعدد برای پوشش فعالیت‌های خشونت طلبانه و رهایی از بند تحریم‌ها استفاده می‌کند. همه این شاخه‌های نظامی و سیاسی زیر نظر “عبدالله اوجالان” در زندان ایمرالی در ترکیه هستند. PYD با شاخه مسلح خود YPG برای سوریه، پژاک با نیروی نظامی خود به نام YRK برای اقدامات مسلحانه علیه کردهای ایران و پ.ک.ک با جناح مسلح و خشن خود یعنی HPG برای عملیات مسلحانه علیه ترکیه، تاسیس شده‌اند. اعضای آنها بین سایر گروه‌های وابسته به پ.ک.ک رد و بدل می‌شوند.

اخیرا HPG طی بیانیه‌ای مشخصات تعدادی از اعضای کشته شده خود را اعلام نمود. برای کسانی که رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک را رصد می‌کنند، نکته جالبی در اعلام مشخصات افراد کشته شده در چند سال اخیر وجود دارد و آن هم این که همانند سابق تاریخ تولد، تاریخ عضویت و تاریخ کشته شدن افراد عضو درج نمی‌شود. اما دلیل این اقدام چیست؟

پ.ک.ک برای جذب اعضای مسلح با مشکلی جدی روبروست و معمولا افراد خود را از طریق فریب، ربودن و یا تهدید و زور تامین می‌کند. یکی از گروه‌های سنی که بیشترین تعداد قربانیان پ.ک.ک را تشکیل می‌دهند، کودکان کم سن و سال هستند که با توجه به ویژگی‌های خاص خود در سن پایین راحت‌تر فریب می‌خورند و به عنوان کودک سرباز در پ.ک.ک و شاخه‌های آن از جمله پژاک بکار گرفته می‌شوند. پس از آن که نهادهای حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، دیده‌بان حقوق بشر کردستان ایران، دیده‌بان کرد سوریه و دیگر انجمن‌ها به صورت مفصل و مستند در مورد استفاده پ.ک.ک و شاخه‌های آن از کودکان به عنوان سرباز گزارش‌هایی تهیه کردند، رسانه‌های فریبکار و وابسته به این فرقه ضمن حذف مطالب و تصاویر مربوط به افراد زیر ۱۸ سال، از آن پس تاریخ تولد و عضویت و کشته شدن آنها را درج نمی‌کنند تا بدین ترتیب اثر و سندی از جنایات خود بر جای نگذارد. اما با نگاهی به تصاویر افراد کشته شده به وضوح مشخص است این افراد در زمان کشته شدن نیز کودک بوده‌اند چه برسد به زمان عضویت.

اگر رسانه‌های وابسته به این فرقه رصد شود، اخبار کشته شدن اعضا یکی از پربسامدترین مطالب است و این یعنی پ.ک.ک از طریق HPG و سایر زیرشاخه‌های خود کارخانه کُردکشی به راه انداخته است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی