سایز متن   /

احمد رامی معتقد است که گروه‌های کردی تجزیه‌طلب و خشن، با پول کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال ایفای جنگ نیابتی علیه ایران هستند.

 

خبر حمایت مالی عربستان و امارات از پ.ک.ک و پژاک، آن چنان که شایسته بود در فضای رسانه‌ای و سپهر سیاسی منطقه مورد توجه قرار نگرفت. به راستی کشورهای سنی حاشیه خلیج فارس، چه هدفی از کمک به یک گروه مارکسیست مسلح و چپ‌گرا دارند؟ نقش اسرائیل در این میان چیست؟ همکاری محور عبری- عربی با هدف ضربه زدن به ایران و ترکیه طراحی شده است یا اهداف دیگری نیز دارد؟ برای پاسخ مبسوط به این سوالات، با احمد رامی‌ تحلیلگر سیاسی در سوئد مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم. آقای رامی ‌معتقد است که اسرائیل، همواره از کردها برای اهداف تجزیه‌طلبانه خود استفاده ابزاری کرده است.

 

جناب رامی، پس از دیدار اخیر عبدالله اوجالان و وکلایش، البته به دستور ترکیه، بعضی کارشناسان کُرد معتقدند رهبر پ.ک.ک ابزار دست دولت ترکیه است و از طرفی نیز اختلافات وی با قندیل در شمال عراق عمیق‌تر شده است. ارزیابی شما از این رویداد چیست؟

باید بگویم کردها همیشه مورد استفاده ابزاری قرار گرفته‌اند و به ویژه اسرائیل آنها را ابزار قرار می‌دهد. در مورد پ.ک.ک نیز باید بگویم دستگاه اطلاعاتی شوروی سابق از همان آغاز در تاسیس آن نقش داشت. هدف نیز این است از این گروه‌ها برای ضربه زدن به کشورهای مسلمان منطقه بهره‌برداری شود. در عین حال باید تاکید کنم عملکرد این گروه‌ها هیچ ارتباطی با منافع مردم کُرد ندارد بلکه برعکس، ضد منافع کردها هستند. مردم کُرد با مردم ایران، ترکیه، عراق و سوریه مشکلی ندارند، اما موساد تلاش می‌کند از آنها برای به هم زدن این روابط خوب استفاده کند. کردها را تشویق می‌کند تا در مسیری حرکت کنند که تجزیه‌طلبانه است. خود اوجالان که اکنون در زندان است ابزاری بیش نیست، چون از خودش استقلال اراده و عمل ندارد. “بن گوریون” نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کند از کردها استفاده ابزاری می‌کنند.

 

شما به استفاده ابزاری دستگاه‌های اطلاعاتی از گروه‌های کردی اشاره کردید. اکنون می‌بینیم پژاک شاخه پ.ک.ک در فضای کنونی ضد ایرانی، با حمایت آمریکا در مرزهای ایران و عراق دست به تحرکاتی زده است. تحلیل شما از این عملیات مسلحانه پژاک چیست؟

در وضعیت کنونی ایجاد شده در خاورمیانه، گروه‌های تجزیه‌طلب کردی دشمنان و تهدیدات بالقوه امنیت ایران، ترکیه، سوریه و عراق هستند. چون ثابت کرده‌اند ابزار هستند، لذا خطری بزرگ برای این کشورهای مسلمان هستند. جنگ اعلام شده کامل اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی آمریکا علیه ایران سبب شده تا برخی گروه‌های تجزیه‌طلب کردی نقش ابزاری بیشتر اما ارزان‌تری برای آمریکا ایفا کنند. می‌دانیم جنگ آمریکا علیه ایران جنگ نیابتی است. اما می‌دانیم آمریکا منافع ملی خود را نیز در نظر نمی‌گیرد، اگر در نظر می‌گرفت باید دوست ایران و دشمن اسرائیل می‌شد. اما کنترل و تصمیم گیری آمریکا در دست اسرائیل است. چون در اشغال اسرائیل است و آمریکا هم ابزار دست اسرائیل است، وقتی چنین باشد ابزاری کردن کردها که کاری سخت نیست. کردها و آمریکا با هم ابزار اسرائیل هستند.

 

آقای رامی‌ نمی‌توان در این زمینه نقش عربستان سعودی را نادیده گرفت. می‌دانیم چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که عربستان و امارات یک میلیارد دلار به پژاک کمک کردند. این حمایت مالی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

آمریکا در تبلیغات علیه ایران از دموکراسی حرف می‌زند اما باید گفت اگر کشوری دیکتاتور و ضددموکراسی و حتی برده‌دار وجود دارد آن هم عربستان است. آمریکا اگر واقعا قصد خدمت به دموکراسی دارد باید به عربستان اعلان جنگ کند. عربستان هم مجری برنامه اسرائیل شده، و ایران هم تنها کشوری است که محور اصلی مقاومت می‌باشد و از فلسطینی‌ها و استقلال آنها دفاع می‌کند و در عین حال تنها کشور منطقه است که به صورت دموکراتیک نماینده مردم خود است. اما آمریکا به این دموکراسی اعلان جنگ می‌کند. فراموش نکنید طبق اسناد تاریخی رژیم سعودی و سران آن اصالتا یهودی هستند و با هدف تخریب اسلام از درون جامعه اسلامی سر کار آورده شده‌اند. درواقع آل سعود، رژیمی‌ صهیونیستی است.

 

پس هدف آنها از کمک به این گروه تروریستی علیه ایران چیست؟

اهداف اسرائیل را دنبال می‌کنند. چون ایران علنا از فلسطین حمایت می‌کند. لذا اسرائیل این را خطر می‌داند و می‌خواهد به آن ضربه بزند. چون بدون ایران مقاومت از بین می‌رود. حزب الله، سوریه و عراق نیز مورد حمایت ایران هستند. چون آمریکا با جنگ مستقیم علیه ایران به جایی نمی‌رسد، از جنگ نیابتی استفاده می‌کند و این نیز با پول عربستان صورت می‌گیرد. پول می‌دهد تا این گروه‌های میکروبی و انگلی تجزیه‌طلب و تروریستی کردی نیز از این کمک‌ها تغذیه ‌کنند. عربستان هم با پول نفت راه را برای آنها فراهم می‌کند. رژیم خائن عربستان می‌داند با سقوط اسرائیل خودش نیز سقوط خواهد کرد، لذا در اجرای برنامه‌های آن جدی است. مقاومت و ایران را مانع برنامه‌های خویش می‌بیند. نمونه آن را در یمن شاهد هستیم. در کل هدف از این گروه‌های تروریستی کُرد ناامن و بی ثبات نمودن ایران است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی