سایز متن   /

حکومت اقلیم کردستان تنها شش ماه فرصت دارد تا نفت را به بغداد تحویل دهد و بودجه دریافت کند.

به گزارش کورد پاریز، حکومت اقلیم کردستان تنها شش ماه فرصت دارد تا نفت را به بغداد تحویل دهد و در مقابل بودجه دریافت کند. بر اساس قانون بودجه‌ سال ۲۰۱۹ عراق، حکومت اقلیم باید ۲۵۰ هزار بشکه نفت را به بغداد تحویل دهد. اما اقلیم کردستان تاکنون این مقدار را تحویل نداده است. قانون بودجه هم تنها برای یکسال است و از هم ‌اکنون پنج ماه آن سپری شده و تنها شش ماه دیگر باقی مانده است تا حکومت اقلیم نفت را تحویل بغداد کند.

یک مقام مسئول کرد در بغداد که نخواست نامش فاش شود گفت: «طرف‌های شیعه‌ بصره به “عادل عبدالمهدی” اعلام کرده‌اند که لازم است بیش از این بودجه برای اقلیم ارسال نشود. اما نخست وزیر قبول نکرده و اعلام کرده که در قانون بودجه ارسال این مقدار بودجه بیان شده و او نیز پایبند قانون است. نخست وزیر مدعی شده که در صورت عدم تحویل نفت اقلیم به عراق در سال ۲۰۱۹ (که پیش‌بینی می‌کند این اتفاق رخ بدهد)، پارلمان در بودجه‌ سال آینده می‌تواند به طور قانونی واکنش نشان دهد و بودجه اقلیم را حذف کند».

نخست وزیر عراق به نمایندگان کرد گفته: «اقلیم او و نمایندگان کرد را نیز بدقول کرده و خواستار فشار به اقلیم شده تا نفت را تحویل دهد وگرنه بعید نیست که در قانون بودجه‌ سال آینده مفاد قانونی امسال حذف شوند و بودجه به اقلیم تعلق نگیرد». در این صورت بودجه اقلیم به شدت کاهش خواهد یافت و این منطقه با بحران عظم اقتصادی مواجه خواهد شد. گفتنی است اقلیم کردستان باید طبق قانون سالانه نفت را تحویل دولت مرکزی عراق بدهد. اما در سال‌های گذشته به دلیل فساد خاندان حاکم و احزاب کُرد عراقی، این پول صرف رقابت‌های سیاسی شده و مردم درگیر بحران اقتصادی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی