سایز متن   /

ترکیه قصد دارد اجازه برای ملاقات با اوجالان را به برگ برنده خود در مسائل سیاسی و حقوق بشری و همچنین بحران سوریه تبدیل کند از طرفی هم اوجالان نیز به عنوان ابزار دولت اردوغان، کردها را دور می‌زند.

به گزارش کورد پاریز، کمیته ممانعت از شکنجه اروپا برای دیدار با “عبدالله اوجالان”، رهبر پ.ک.ک، پژاک و دیگر شاخه‌های آن و سه زندانی دیگر هم بند او به زندان ایمرالی رفت. این کمیته طی بیانیه‌ای دیدار خود را تایید نمود. اما این که ترکیه پس از دیدار اخیر و جنجالی اوجالان با وکلایش و در آستانه انتخابات شهرداری استانبول و تدارک برای حمله به کردستان سوریه اجازه این دیدار را می‌دهد، جالب توجه است. چون ترکیه در طی سال‌های گذشته به این کمیته اجازه دیدار نمی‌داد.

دولت “رجب طیب اردوغان” قصد دارد تا بدین طریق هم تبلیغات پ.ک.ک مبنی بر شکنجه اوجالان در زندان را خنثی کند و ثابت نماید این خبر دروغی بیش نیست. چون اوجالان نه تنها شکنجه نمی‌شود بلکه در بهترین شرایط نگهداری می‌شود تا بتواند بیشتر طول عمر کند و بیشتر تکالیف سیاسی ترکیه را اجرا نماید و از طرفی نیز می‌خواهد نشان دهد اوجالان و پ.ک.ک اختلافات شدید دارند و این قندیل است که نمی‌خواهد حساسیت‌های ترکیه را در نظر بگیرد. ترکیه قصد دارد نشان بدهد که قندیل حتی دستور رهبر خود را رد می‌کند و برای همین ناچار است برای از بین بردن تروریسم پ.ک.ک در شمال سوریه وارد فاز نظامی‌ شود.

از طرفی هم آنکارا می‌خواهد به کردها نشان دهد رفتار دولت نسبت به اوجالان تغییر یافته و حتی قصد دارد روند صلح جدیدی را آغاز نماید و برای همین نیز لازم است کردها به نامزد اردوغان در استانبول رای بدهند تا بتواند با قدرت بیشتری مسئله کُرد را حل کند. اما همان طور که ثابت شده اوجالان ابزاری در دست اردوغان است و بس. بعد از انتخابات شهرداری استانبول و حمله به کردستان سوریه، اوجالان دوباره ممنوع‌الملاقات خواهد شد تا پروژه بعدی به نفع دولت آغاز شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی