سایز متن   /

هورست زیهوفر از افزایش ارتکاب جرایم و خشونت توسط گروه‌های تروریستی در آلمان ابراز نگرانی کرده و خواستار جلوگیری از تداوم آن شد.

به گزارش کورد پاریز، “هورست زیهوفر”، وزیر کشور آلمان طی سخنانی در نشست بررسی آمار جرم و جنایات سیاسی در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: گروه‌های تروریستی خارجی به ویژه پ.ک.ک و پژاک از آلمان برای فعالیت‌های خود استفاده نکنند.

وی افزود: “آمار ارتکاب جرم و جنایت توسط گروه‌های تروریستی خارجی در آلمان سال ۲۰۱۸ با ۲۰۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۴۸۷ مورد رسیده است و برای جلوگیری از تبدیل آلمان به مکانی راحت برای فعالیت گروه‌های افراطی و تروریستی خارجی به ویژه پ.ک.ک و پژاک هر چه در توان داریم انجام خواهیم داد”.

براساس آمار جرم و جنایات سیاسی در آلمان میزان ارتکاب جرائم ارتکاب هواداران گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک سال گذشته با ۸۲٫۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷ به ۱۸۷۳ مورد رسیده است. اقدامات خشونت‌آمیز هواداران پ.ک.ک و پژاک در آلمان نیز ۱۵۲ به ۳۰۵ مورد افزایش یافته است.

این در حالی است که ترکیه بارها تاکید کرده است که گروه تروریستی پ.ک.ک به طور گسترده در آلمان فعالیت می کند، و دولت برلین از این گروه با وجود اقدامات ضد ترکیه، حمایت می کند. وزیر امورخارجه ترکیه نیز در اظهاراتی، دولت آلمان را بزرگترین حامی تروریست های ضد ترکیه توصیف کرده بود و گفته بود: هیچ کشوری مثل آلمان از گروه های تروریستی ضد ترکیه حمایت نمی کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی