سایز متن   /

رئیس جمهور سوریه در اظهاراتی گفت؛ هدف همه شهروندان سوریه، آزاد کردن خاک این کشور از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش کورد پاریز، از آغاز بحران در سوریه، متغیر گروه‌های کردی و کردها در جنگ داخلی این کشور بسیار تاثیرگذار بودند. خروج نیروهای ارتش سوریه از مناطق کردنشین برای تمرکز بر سایر نقاط بحرانی و آلوده به حضور گروه‌های تکفیری، نشان از هماهنگی و اعتماد میان گروه‌های کُرد سوریه و دولت این کشور داشت. در این میان البته باید حساب برخی عناصر وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک در میان کردهای سوریه را جدا دانست.

در تازه‌ترین تحول و پس از شکست داعش و سیطره دولت سوریه بر بخش اعظمی از خاک و سرزمین خود، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در دیدار با تعدادی از نمایندگان این کشور در مورد مناطق کردنشین نیز صحبت کرد. آقای اسد تاکید کرد که مشکل دولت و کشور سوریه، کردهای این کشور نیستند. بلکه ارتش و دولت سوریه با گروه‌های تروریستی مشکل دارد. وی تاکید کرد هرگونه اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه با گروه‌های کُرد سوریه، جای نگرانی ندارد و قابل مذاکره و حل و فصل است. رئیس جمهور سوریه خاطرنشان ساخت: «در حال حاضر همه سوری‌ها اعم از کُرد و عرب، مسلمان و مسیحی، یک هدف دارند و آن هم آزاد کردن تمام خاک سوریه است».

گفتنی است ترکیه از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کرده و حتی قصد دارد بخش‌هایی را ضمیمه خاک خود نماید. ترکیه به بهانه حضور عناصر وابسته به گروه پ.ک.ک به بخش‌های کردنشین سوریه حمله کرده و شهر کردنشین عفرین را اشغال نموده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی