سایز متن   /

عضو ارشد جنبش گوران در اظهاراتی با انتقاد از پ.ک.ک تاکید کرد که نیروهای مسلح وابسته به پ.ک.ک، امنیت شنگال را نابود کرده است.

به گزارش کورد پاریز، “درباز محمد” وزیر سابق امور مهاجرت عراق و عضو حزب گوران در اقلیم کردستان، در اظهاراتی مهم گفت؛ حضور پ.ک.ک در شنگال، امنیت این منطقه را نابود کرده است و لازم است نیروهای پ.ک.ک، هر چه زودتر از شنگال خارج شوند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد که با حضور پ.ک.ک، عملا آوارگان کُرد ایزدی به شنگال باز نخواهند گشت. این مسئول سابق دولت عراق می‌گوید: «علیرغم ادعای بعضی رسانه‌ها در مورد استقرار آوارگان عرب در مناطقی مانند کرکوک با هدف تغییر بافت جمعیتی، باید تاکید کنم این اظهارات غلط است. چون تعداد زیادی از آوارگان عرب که بر اثر جنگ به کرکوک آمده بودند پس از عادی شدن اوضاع برگشتند. وضعیت امنیت کنونی شنگال نشان می‌دهد به زودی مشکل بازگشت آوارگان حل نمی‌شود. چون حضور گروه‌های مسلح وابسته به پ.ک.ک راه را برای بحرانی عمیق باز کرده است و تا زمانی که معضل حضور پ.ک.ک حل نشود، آوارگان احساس امنیت نمی‌کنند، لذا بر نمی‌گردند».

گفتنی است پ.ک.ک به بهانه جنگ با داعش به شنگال آمد، اما علیرغم شکست داعش در عراق، حضور پ.ک.ک به خطری بزرگتر از خطر داعش برای کردهای ایزدی تبدیل شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی