سایز متن   /

یک خانواده کرد سوری از نهادهای حقوق بشری خواستند که پ.ک.ک را تحت فشار قرار دهند تا به ربودن و آزار و اذیت دختران جوان پایان دهند و دخترشان را که توسط این گروه ربوده شده پس بدهند.

به گزارش کورد پاریز، خانواده یک دختر ۱۶ ساله کرد اهل کوبانی طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از رفتارهای ضد حقوق بشری پ.ک.ک و شاخه‌های آن در مناطق کردنشین سوریه اعلام کرد « اویش بوزان » ۱۶ ساله، به اجبار توسط پ.ک.ک برای جنگ مسلحانه به عضویت ی.پ.ژ. (یگان‌های مدافع زنان) در آمده است. این خانواده پ.ی.د (شاخه پ.ک.ک در کردستان سوریه) را متهم کرد که دخترشان را فریب داده و به عنوان عضو مسلح به مقرهای آموزشی خود برده است. “اویش محمد بوزان” متولد سال ۲۰۰۲ میلادی از روستای خربیسانای شرقی است. این خانواده در بیانیه خود از همه سازمان‌های حقوق بشری درخواست کمک کرده تا مانع تسلیح کودکان توسط پ.ک.ک و شاخه‌های آن شوند و برای بازگرداندن دخترشان کمک کنند. طبق قوانین بین المللی استفاده از افراد زیر ۱۸ سال در اقدامات مسلحانه جنایت است و فرد یا گروه نقض کننده بایستی محاکمه شود.

گفتنی است پ.ک.ک و گروه‌های وابسته به آن به خصوص در سوریه و غرب ایران (پژاک) سابقه بسیار تیره‌ای در استفاده از کودکان در میادین جنگی دارند. در سوریه، آنها با این توجیه که در حال نبرد سرنوشت‌سازی با داعش و گروه‌های تکفیری هستند، حتی دست به آدم‌ربایی زده و کودکان را در مشاغل نظامی به کار گرفتند. این امر در حالی صورت گرفته است که گروه های مذکور تعهد کرده بودند استفاده از کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال دختر و پسر را به عنوان سرباز متوقف نمایند. حضور کودکان زیر ۱۸ سال در نبرد، حتی باعث تعرض جنسی به آنان نیز شده بود. بکارگیری کودکان، در برخی موارد بدون رضایت خانواده و والدین آنها بوده است و در مواردی، حالت آدم ربایی به خود گرفته است. پ.ک.ک این اقدامات را در سنجار عراق نیز انجام داده است.  برخی از این کودکان ۱۲ سال سن دارند. این گروه‌ها حتی گردانی به نام YPS-Zarok  تاسیس کرده اند که اعضای آن صرفا کودکان و نوجوانان هستند. گفتنی است کلمه Zarok به معنای کودک می‌باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی