سایز متن   /

در پی دعوت حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه برای ملاقات با لیلا گوون، که در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان بیش از ۱۷۰ روز است در اعتصاب غذا به سر می برد؛ شنتوپ این دعوت را رد کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه دیوار، در پی دعوت HDP  از “مصطفی شنتوپ”، رئیس پارلمان ترکیه برای ملاقات لیلا گوون، نماینده حکاری در پارلمان ترکیه از حزب HDP که در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان بیش از ۱۷۰ روز است در اعتصاب غذا به سر می برد؛ شنتوپ در اظهاراتی با رد این دعوت گفت: روند اعتصاب های غذا در زندان های ترکیه و بیرون از زندان ها را از نزدیک دنبال می کنیم. لیلا گوون در انتخابات ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ به عنوان نماینده پارلمان انتخاب شد. در آن تاریخ در زندان بود. هنگامی که در زندان بود دادگاه حکم آزادی وی و ادامه رسیدگی به پرونده او بدون مجازات حبس را صادر کرد. از زندان اعتصاب غذایی را آغاز کرده است. اعتصاب غذا برای چه صورت می گیرد؟ اعتصاب غذا به عنوان یک روش در زندان های کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اعتصاب غذاها می تواند در اعتراض به شرایط زندان و به منظور درخواست بهبود شرایط صورت بگیرد. در صورت عدم بهبود شرایط اعتراضات دیگری صورت می گیرد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اعتصاب غذای لیلا گوون به خاطر شرایط خود و یا زندانی که در آن زندانی بود؛ نیست. مطالبه او متفاوت است. درخواست او در راستای برخی اقدامات در خصوص یک رهبر تروریستی است که در زندان امرالی در حبس می باشد. این را درست ارزیابی نمی کنیم. یک سیاستمدار می تواند در خصوص شرایط و موارد مرتبط به خود یک اقدام و اعتراضی انجام دهد. ولی مطالبات او متفاوت است و برای شرایط خود نبوده و برای یک محکوم دیگر دست به اعتصاب غذا زده است. از همین رو من تصور می کنم این اعتراضی که منطق خاصی هم ندارد باید در مدت زمان کوتاهی به پایان برسد. به همین دلیل دعوت به دیدار با لیلا گوون را هم صحیح ارزیابی نمی کنم و با وی ملاقات نخواهم کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی