سایز متن   /

 

 

حضور عناصر وابسته به پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و حملات مکرر ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک موجب خشم و نارضایتی مردم شده و باعث شده ساکنان بیشتر روستاها خانه و کاشانه خود را ترک کنند.

 

به گزارش کورد پاریز، پ.‌ک.‌‎ک در دهه هشتاد میلادی با هماهنگی صدام حسین در روستاهای کردستان عراق مستقر شد و جنگ علیه دولت قانونی ترکیه را از آن منطقه، ادامه داد. هدف صدام از حمایت پ.ک.ک نیز فشار بر ترکیه بود. با خروج نیروهای ارتش صدام از این منطقه در دوره جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ میلادی، پ.ک.ک نه تنها منطقه را تخلیه نکرد، بلکه با پارتی و یکیتی (دو حزب مهم منطقه کردستان عراق) وارد جنگ مسلحانه نیز شد. از آن زمان تاکنون در مناطق مختلف روستایی اقلیم کردستان حضور دارد و این حضور سبب بمباران مستمر توسط ترکیه می‌شود که مردم غیرنظامی را قربانی می‌کند. حضور پ.ک.ک در شمال عراق، به دلیل فشار ترکیه و شکست این گروه در ترکیه تشدید نیز شده است.

 

عناصر پ.ک.ک در روستاها مخفی شده و سنگربندی کرده‌اند. مزارع و خانه‌های مردم را اشغال و منطقه را به زمین جنگ خانمان‌سوز با ترکیه تبدیل نموده‌اند. تاکنون چند هزار روستا آسیب دیده و صدها روستا نیز تخلیه شده‌اند. در آخرین مورد ۲۳ روستای منطقه درکار از توابع زاخو تخلیه شدند چون حضور پ.ک.ک با بمباران و قتل مردم عادی همراه است. مردم با بر جای گذاشتن مال و ملک خود فقط به نجات جان خود فکر می‌کنند. بیشتر این روستاها نیز کردهای مسیحی هستند. ترکیه نیز برای مقابله با این گروه ستیزه‌‎جو، ضمن تاسیس پادگان در خاک عراق بدون اجازه دولت مرکزی در بغداد، اقدام به بمباران گسترده و کور کرده که باعث مرگ ده‌ها غیرنظامی شده است. پ.ک.ک امنیت و ثبات را از اقلیم کردستان سلب کرده است. “زروان موسی” مسئول یکی از نواحی کردستان عراق، می‌گوید علیرغم درخواست کمک از سازمان‌های بین‌المللی، پ‌.ک‌.ک منطقه را ترک نمی‌کند و ترکیه نیز آنجا را بمباران می‌نماید. تاکنون زیان مادی و جانی زیادی به مردم وارد شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی