سایز متن   /

مسئولان پارتی و سایر احزاب اقلیم کردستان عراق، از حضور غیرقانونی و خسارت‌بار ستیزه‌جویان پ.ک.ک در شنگال انتقاد کردند.

به گزارش کورد پاریز، “قادر قاچاخ” مسئول حزب دمکرات کردستان (پارتی) در شنگال، ضمن انتقاد شدید از حضور غیرقانونی گروه جدایی طلب پ.ک.ک در این منطقه، گفت: «پ.ک.ک هنوز در شنگال حضور دارد و حضور آن نیز با تجارت غیرقانونی مرتبط است. تا زمانی که پ.ک.ک از شنگال خارج نشود نباید انتظار ثبات و امنیت برای شنگال داشته باشیم». قاچاخ افزود: «پس از حمله داعش به شنگال، پ.ک.ک به بهانه دفاع از شنگال و بدون دعوت دولت بغداد و اقلیم کردستان به این منطقه آمد و اکنون ثابت شده با هدف سواستفاده و ایجاد بی‌ثباتی در شنگال مستقر شده است».

این مسئول پارتی در ادامه گفت: «پ.ک.ک راهزنی و اخاذی می‌کند، مردم را مورد آزار و ادیت قرار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد مردم به شنگال و خانه‌های خود بازگردند. همچنین پ.ک.ک اجازه نمی‌دهد مردم از کمپ‌های موقت به خانه و مزارع خود بازگردند. در حالی که دیگر داعش در شنگال نیست. اکنون چند هزار آواره ایزدی در کمپ‌های دهوک هستند. این در حالی است که دولت عراق به ویژه ارتش از پ.ک.ک خواسته منطقه را ترک کند در غیر این صورت تنبیه خواهد شد». یک کارشناس سیاسی در منطقه می‌گوید «پ.ک.ک با گرفتن مالیات از قاچاقچیان دست به تجارتی پرسود برای خود زده است. پ.ک.ک تعداد زیادی از اعضای خود را از سوریه به شنگال آورده و در صورت درگیری بین پ.ک.ک و ارتش عراق باز هم شهر شنگال خسارت فراوانی خواهد خورد. تنها راه بازگشت امنیت و آرامش به شنگال خروج پ.ک.ک است و بس».

گفتنی است بین بارزانی و پ.ک.ک اختلافات بسیار عمیقی وجود دارد و این دو حزب، بر سر قدرت و منافع سیاسی، بارها به صورت مسلحانه با هم درگیر شده‌اند. پ.ک.ک همچنین با اینکه ادعا می‌کند برای حقوق کردها در حال جنگ است، با همه‌پرسی اقلیم کردستان، به شدت مخالفت کرد و بارزانی و همراهان وی را خائن نامید. پ.ک.ک همچنین به نقض حقوق بشر در شنگال و همکاری با داعش برای قتل عام مردم آن منطقه، متهم است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی