سایز متن   /

 

حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) که شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه محسوب می شود، به دلیل ارتباط با این گروه ستیزه‌جو مورد خشم دولت ترکیه قرار گرفته است و اعتبارنامه شهرداران آن تایید نمی‌شود.

به گزارش کورد پاریز، پس از برگزاری انتخاب شهرداری‌‎های ترکیه و پیروزی قابل توجه حزب عدالت و توسعه همزمان با شکست آن در برخی شهرهای مهم مانند استانبول و آنکارا و آدانا، احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه (حزب اردوغان) مدعی هستند دولت وی از تایید اعتبارنامه شهرداران احزاب مخالف مانند حزب دموکراتیک خلق‌ها خودداری می‌کند و عملا در پی برگزاری مجدد انتخابات است. این در حالی است که بخش مهمی از کردهای ترکیه به HDP رای نداده‌‎اند و این حزب آرای بسیار اندکی را تصاحب کرده است.

امتناع حزب عدالت و توسعه و نهادهای قانونی دولت ترکیه از صدور اعتبارنامه شهرداران وابسته به احزاب مخالف از جمله HDP، به دلیل ارتباط این حزب با گروه ستیزه‌جوی پ.ک.ک است. HDP زمانی که تصدی شهرداری‌ها را در چند سال گذشته در اختیار داشت، پول مردم و شهرها را برای پ.ک.ک در قندیل می‌فرستاد. همچنین دولت ترکیه مدعی است ماشین‌آلات سنگین و امکانات شهرداری‌ها، برای جنگ خندق‌ها استفاده شده و پ.ک.ک با حفر تونل در شهرهای کردنشین و با کمک این حزب، عملا باعث ترور مردم و نیروهای دولتی و ویرانی زیرساخت‌ها شده است. به نظر می‌رسد دلیل اصلی مخالفت اردوغان با شهرداران وابسته به ه.د.پ و همچنین رویگردانی مردم کرد از این حزب، ارتباط آن با پ.ک.ک و ستیزه‌جویان پ.ک.ک در قندیل است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی