سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات شهرداری‌ها در این کشور، بار دیگر احزاب مخالف را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش کورد پاریز، “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهور ترکیه، از حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) که حامی و مرتبط با گروهک پ.ک.ک است، انتقاد کرده و مدعی شده این حزب، قادر به ارائه خدمات شهری نیست. وی افزود با وجود برگزاری کنگره سالانه، HDP، از لحاظ توسعه و خدمات، دستاوردی نداشته است. اردوغان این سخنان را در یک سفر به استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه گفته است. رئیس جمهور ترکیه، ضمن انتقاد بی‌سابقه از این حزب مخالف دولت، گفت در حالی که در این مناطق، شهرداران وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها هستند، اما مردم در عمل هیچگونه خدمات عمومی و پیشرفتی را شاهد نیستند.

اردوغان اعلام کرد که HDP، شهر را به جبهه جنگ پ.ک.ک تبدیل کرده است و با حفر خندق به نفع این گروه تروریستی، خدمات شهری را زیر سوال برده است. زیرا به پ.ک.ک اجازه می‌دهد تا در خیابان‌ها خندق و کانال حفر کنند و با استفاده از آنها، به پلیس و سربازان حمله کنند.

گفتنی است در نتیجه اقدامات HDP در اداره شهرهای کردنشین، دولت ترکیه اداره ۹۳ شهرداری را از این حزب سلب کرده و نیروهای خود را برای اداره آنها منصوب کرد. با اقدامات حزب اردوغان، امدادرسانی، تعمیر زیرساخت‌های آسیب دیده برای آب آشامیدنی، فاضلاب و امور بهداشتی آغاز شد و خدمات عمرانی در آن مناطق، سرعت گرفت.

شهرداری ماردین در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ تحت حاکمیت HDP قرار داشت. “احمد ترک” به عنوان نامزد این حزب، در انتخابات سال ۲۰۱۴ به این سمَت منصوب شد، اما پس از اقدامات تروریستی پ.ک.ک و همکاری HDP با این گروهک، دولت مرکزی ترکیه، یک نفر از اعضای خود را برای تصدی شهرداری ماردین به این منطقه اعزام کرد. اردوغان در سخنان خود به این تحولات نیز اشاره کرد و افزود: «حزب عدالت و توسعه در ۱۷ سال گذشته، در ماردین ۲۸ میلیارد دلار سرمایه‌‎گذاری و یک دانشگاه بزرگ تاسیس کرده است. HDP، که از تروریست‌ها حمایت می‌کند، هرگز قادر به ارائه چنین خدماتی نبوده است. دولت ترکیه و حزب عدالت و توسعه، زیرساخت‎های ماردین را بازسازی کرد که در حین عملیات تروریستی پ.ک.ک، آسیب دیده بودند. ما ۲۴۰ کیلومتر راه را که به دلیل تله‌های انفجاری پ.ک.ک نابود شده بودند، مجددا ایجاد کردیم. ما از طریق قطار، ماردین را به آنکارا و استانبول متصل نمودیم. حدود ۳۳۲،۰۰۰ گردشگر محلی در سال گذشته از ماردین بازدید کردند و تعداد گردشگران با کاهش حضور تروریست‌ها در آینده بیشتر خواهد شد».

گفتنی است دولت ترکیه مدت‌هاست که HDP را به ارتباط با گروه تروریستی پ.ک.ک متهم کرده است. حزب دموکراتیک خلق‌ها به حمایت از خودمختاری در مناطقی که مردم کرد، اکثریت جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، شهره است. همچنین برخی از اعضای آن متهم به ارتباط با سازمان تروریستی پ.ک.ک هستند. “صلاح الدین دمیرتاش” از سران این حزب، در نوامبر ۲۰۱۶ به علت آنچه تبلیغات تروریستی اعلام شد، بازداشت گردید.

شایان ذکر است که گروه تجزیه طلب پ.ک.ک که در سال ۱۹۷۸ تشکیل شده است، با دولت ترکیه برای تاسیس یک دولت مستقل کردی مبارزه می‌کند. این جنگ داخلی، تاکنون باعث مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر شده است. پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا، آمریکا و ترکیه قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی