سایز متن   /

معاون سابق رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه با حمایت از وضع قانون اساسی جدید و حل مساله کردی در ترکیه را منوط به خلع سلاح پ.ک.ک دانست.

به گزارش کورد پاریز، “جواد اونَش” معاون سابق سرویس اطلاعاتی ترکیه موسوم به میت درباره‌ی قانون جدید در ترکیه و مسئله‌ی کردی در سخنان مهمی ابراز امیدواری کرده که با وضع قانون اساسی جدید در ترکیه، مشکل کردهای این کشور نیز حل شود. او پیش شرط این تحول مثبت را خلع سلاح پ.ک.ک توصیف کرده است.

وی افزود: «مسئله‌ی کرد باید در چارچوب دموکراسی در ترکیه حل شود. لذا لازم است که دیدگاه و طرف‌های مختلف به همدیگر نزدیک شوند. در این پروژه با هم بودن با دیدگاه‌های مختلف بسیار مهم است. اقتدار دولتی و مخالفان در این خصوص باید دیدگاه‌های خود را شفاف کنند و پیام مشابه و مثبت ارائه کنند. در وضعیت کنونی این موضوع، دارای اهمیت بسزایی است. پتانسیل داخلی، قانونی جدید می‌طلبد. این خواست مردم است. قانون جدید و دموکراتیک می‌تواند مسائل ترکیه را حل کند و این کشور را به یک الگو در منطقه تبدیل نماید. من امیدوارم این پروژه‌ی مثبت ادامه داشته باشد. اگر پ.‌ک‌.ک سلاح‌ها را زمین بگذارد کمک بزرگی به پیروزی این پروژه خواهد بود».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی