سایز متن   /


در پی حمله عده ای از مردم شلادزی به پایگاه نظامی ترکیه در اقلیم، “نیچروان بارزانی” ضمن معذرت خواهی از ترکیه، مردم غیرنظامی و پ.ک.ک را مقصر اتفاقات و خشونت‌های رخ داده دانست و گروه پ.ک.ک را هدف حملات شدید لفظی قرار داد و آن را عامل بی ثباتی و ناامنی منطقه و حملات ترکیه معرفی نمود.

به گزارش کورد پاریز به نقل از باس نیوز، بارزانی پ.ک.ک را عامل اصلی رخدادهای شلادزه و حملات ترکیه معرفی کرد و حضور این فرقه در اقلیم کردستان را سبب تداوم حملات دانست. بارزانی تاکید کرد آن دسته از کسانی که به پادگان‌های ترکیه در اقلیم کردستان حمله کرده‌اند، را مجازات خواهند کرد. گفتنی است حدود بیست پادگان ترکیه در مناطق تحت کنترل بارزانی و بدون اجازه دولت مرکزی وجود دارند.

اما رویکرد عجیب بارزانی، محدود به وی نیست و سایر مقامات و مشاوران اقلیم کردستان عراق، پ.ک.ک را مسبب اصلی اوضاع بد منطقه معرفی کردند و از گروه پ.ک.ک خواستند تا منطقه را ترک کند تا آرامش به شمال عراق بازگردد. علی عَونی از مشاوران بارزانی تاکید کرد: «همان طور که پ.ک.ک عفرین را قربانی نمود، می‌خواهد اقلیم کردستان را نیز قربانی کند». وی در ادامه از ترکیه نیز خواست به حملات خود پایان دهد و اقلیم کردستان را به میدان جنگ خود با پ.ک.ک تبدیل نکند. گفتنی است پ.ک.ک بدون توجه به درخواست‌های مردمی، به حضور غیرقانونی خود در اقلیم ادامه می‌دهد و نچیروان بارزانی نیز به جای محکوم کردن حملات ترکیه، از این کشور تشکر نمود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی