سایز متن   /


گروه تروریستی پ.ک.ک بر خلاف ادعای خود مبنی بر حمایت از جامعه کردنشین، به بزرگترین عامل ایجاد وحشت و هراس در میان کردها تبدیل شده است.

گروه پ.ک.ک که ادعا می‌کند حامی مردم کرد و خواستار آزادی آن‌ها است، بر خلاف ادعای خود و به گفته شاهدان عینی و مردم، عامل هراس و وحشت کردها شده است. شاخه سوری گروه پ.ک.ک، با رفتار وحشیانه، چنان هراسی در دل کردهای سوریه ایجاد کرده است که انها جرات بازگشت به خانه‌های خود را ندارند.

در همین زمینه روزنامه ینی شفق، با درج  یک تصویر یک خانواده آواره کرد سوری، نوشته است: کردهای سوریه که از دست پ ک ک فرار کرده‌اند اکنون نمی‌توانند به خانه و شهر خود برگردند، چون با تهدید پ ک ک مواجه‌اند. یکی از تهدیدها این است که در صورت بازگشت به خانه خود، کردهای سوریه به زور عضو شاخه نظامی پ.ک.ک خواهند شد. این در حالی است که با تسلط هرچه بیشتر دولت قانونی سوریه بر سرزمین این کشور، بر اساس آمار موجود و گزارش‌‎های کارشناسی و بین‌المللی، روز به روز بر تعداد آوارگان سوری که به وطن خود بر می گردند، افزوده می‌شود اما کردها هنوز جرات بازگشت به خانه خود را ندارند. چون مناطق کردنشین تحت کنترل گروه‌های وابسته به پ ک ک است و هنوز نیروهای دولتی در آن مستقر نشده‌اند. گفتنی است پ ک ک و زیرمجموعه‌های آن با سیاست عضویت اجباری جوانان اعم از دختر و پسر حتی کودکان سبب شدند تعداد زیادی از کردها آواره شوند و اکنون ترکیب جمعیتی مناطق کردنشین شمال سوریه، با اکثریت عرب است.

همچنین این گروه در طی زمان غیب مردم، اموال آنها را به نفع هواداران خود مصادره کرده است. پ.ک.ک با وضع قانون سربازی اجباری، باعث کشته شدن جوانان کرد و حتی کودکان شده است. کردهای مخالف پ.ک.ک منطقه را ترک کرده و اکنون جرات بازگشت ندارند. این گروه تروریستی، با انجام اقدامات وحشیانه مختلف از جمله قتل، شکنجه، زندانی کردن مخالفان و منتقدان، فضای رعب و وحشت ایجاد کرده و همین امر باعث شده تا مردم کرد نتوانند به شهرهای شمال سوریه بازگردند. گروه‌های مختلف حقوق بشری از جمله عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر بارها در مورد نقض حقوق بشر توسط پ ک ک در شمال سوریه هشدار داده‌اند.  

پ ک ک در حالی مدعی جنگ برای آزادی و استقلال کردهاست که بیشترین قربانیان گلوله‌های آن کردها و به ویژه غیرنظامیان بوده و هستند. یک فعال رسانه‌ای به نام «تورکسه نتل» در صفحه شخصی خود نوشته است که گروه پ.ک.ک هیچ گونه انتقادی را تحمیل نکرده و هرگونه اعتراضی را با گلوله و سلاح پاسخ می‌دهد. او معتقد است پ ک ک صدای کردهای منتقد را خفه می‌کند تا نتوانند چهره واقعی این گروه را معرفی کنند و تاکنون چند هزار کرد از جمله خود اعضای پ ک ک که از این سازمان انتقاد کردند به قتل رسیده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی