سایز متن   /

رئیس دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) نسبت به روند افزایش سطح فساد و کاهش دموکراسی در اقلیم کردستان، هشدار داد.

به گزارش کورد پاریز، “ملا بختیار” رئیس دفتر سیاسی یکیتی با انتشار مقاله ای تحت عنوان “خطرات کاهش دموکراسی و فساد رو به رشد در اقلیم”  در آن در مورد غارت نفت اقلیم کردستان و افزایش فساد در اقلیم هشدار داده است.

رئیس دفتر سیاسی یکیتی همچنین در این مقاله فاش کرده که از چاه های نفت منطقه تازه خرماتو در کرکوک روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت با نظارت مقامات، سرقت و بسته بندی شده و در تانکرهای وابسته به این مقامات در شب به سلیمانیه روانه و در آنجا در زمان خاص و معاملات ویژه به فروش می رسد.

این درحالی است که چندی پیش جماعت اسلامی کردستان عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد: سیاست نفتی در اقلیم کردستان عراق، مقامات اقلیم را به مافیا تبدیل کرده است، به نحوی که نفت کردستان عراق بین اعضای دفتر سیاسی دو حزب حاکم بر کردستان عراق تقسیم شده است.

محمد مهدی البیاتی، از اعضای ارشد ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری نیز، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بخش زیادی از نفت کرکوک در شمال عراق از سوی برخی جریان های سیاسی اقلیم به سرقت می رود.

البیاتی در بیانیه خود در این باره تاکید کرد که بسیاری از سارقان نفت کرکوک، با این کار ثروتمند شدند و با نفت این استان به دنبال تحقق آرزوهای سیاسی خود هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی