سایز متن   /

کورد پاریز/ “ابراهیم برو” سیاستمدار کرد سوریه و رئیس شورای میهنی کُردهای سوریه (ENKS)  در گفتگو با کردستان ۲۴ گفت؛ در بحران سوریه آمریکا برای رسیدن به اهداف خود از شاخه های سوری پ.ک.ک (پ.ی.د و ی.پ.گ) استفاده ابزاری کرد و اکنون نیز قرار است ترکیه وارد منبج شود در حالی که پ.ی.د. از توافق آمریکا و ترکیه مطلع بود.

وی با انتقاد از پ ک ک در به کشتن دادن جوانان کرد در راه منافع آمریکا اعلام کرد روسیه نیز به ورود ترکیه به شرق فرات موافق است اما به شرطی که ترکیه زود خارج شود اما هنوز مطمئن نیست لذا هنوز رسما نتیجه را اعلام نکرده است. برت مک گورک دو سال پیش به ما گفت ما از ترکیه خواستیم در منبج و رقه و قندیل به پ.ک.ک حمله نکند اما اکنون آمریکا برای دور کردن ترکیه از روسیه دست آن را باز می کند.

این سیاستمدار کرد تاکید کرد نباید کردهای سوریه را قربانی پ.ک.ک کنیم و پ.ی.د نیز باید دست از خشونت بردارد. حتی فرانسه نیز تلاش کرد تا پ.ی.د. را وارد کمیته قانون اساسی کند اما به شرط تغییر پ.ک.ک، باز هم اجازه تغییر نداد. اکنون نیز پ.ی.د. به پیشمرگه های روژ اجازه نمی دهد برای مقابله با تهدیدهای ترکیه آماده شوند.

ابراهیم برو با اشاره به نشست های مقامات آمریکایی با شورای میهنی کُرد توضیح داد: آمریکا تا این لحظه اقدامی برای پیشمرگ روژ انجام نداده و قولی که دربرگیرنده تعهدی باشد مطرح نکرده است.

وی یادآور شد: نیروی پیشمرگ‌ روژ و شورای میهنی کُرد جایگاه ویژه ای در آینده سوریه دارند و در صورت بازگشت سعی خواهند کرد که با تمامی قومیت های شمال سوریه اداره قابل قبولی در این‌ مناطق ایجاد نمایند تا در آینده پروسه سیاسی سوریه تکمیل شود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی