سایز متن   /

رئیس فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان عراق، نسبت به‌ تبعات منفی عدم توافق اربیل با دولت جدید عراق هشدار داد.

به‌ گزارش کورد پاریز، “علی محمد صالح” رئیس فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان عراق در دیدار با “استیون فِیگین” سرکنسول آمریکا در اربیل ضمن تاکید بر ضرورت حل و فصل اختلافات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق اعلام کرد: در صورت عدم توافق با بغداد، بحران ها در اقلیم کردستان ادامه‌ خواهد یافت و خطر بروز بحران های جدیدی وجود دارد.

“علی محمد صالح” ضمن تشریح برنامه‌ های فراکیسون جنبش تغییر برای چهار سال آینده‌ شامل تغییر ساختار سیاسی اقلیم کردستان، سازماندهی نیروهای نظامی و انجام اصلاحات در امور مالی و منابع درآمدی و نهادینه‌ کردن مسائلی همچون نفت؛ توافق با بغداد را از ضروریات برای اقلیم کردستان در مقطع کنونی دانست.

رئیس فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان هشدار داد که‌ در صورت عدم توافق با بغداد، اقلیم کردستان نخواهد توانست فقط با اتکا به‌ فروش نفت، حقوق کامل کارکنان دولت را تامین نماید و بودجه‌ ای هم که‌ از سوی بغداد به اقلیم کردستان پرداخت می شود در صورت نبود پشتوانه‌ قانونی هر لحظه‌ امکان دارد قطع شود.

“صابر اسماعیل” یکی از رهبران جنبش تغییر نیز در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: نبودن توافق ملی و ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع مردم و اتخاذ تصمیمات سیاسی مختلف مهمترین عواملی است که موجب شده است  ما نسبت به وقوع یک بحران مالی در اقلیم کردستان در سال جاری میلادی هشدار بدهیم که بر مردم و بویژه کارکنان دولت اقلیم تاثیر گذار خواهد بود.

اسماعیل افزود: مردم کردستان در سال های گذشته نیز از بحران شدید مالی رنج برده اند و  همچنان  درسال جاری نیز به دلیل نبودن مدیریت قوی  در اقلیم برای برون رفت از این بحران،رنج خواهند برد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی